İtalyan lüks modaevi Dolce&Gabbana ilk tesettür koleksiyonunu gelecek Ekim ayından itibaren Birleşik Arap Emirlikleri'nde satışa sunacak. Ve bu koleksiyon daha sonra tüm dünyaya yayılacak. BBC.com'da çıkan habere göre; ünlü modaevinin Ortadoğu piyasası için tasarladığı koleksiyon; markanın klasikleşen işleme ve çiçek desenlerini uzun elbise, pardösü ve başörtüleriyle buluşturacakmış.
SADELİK ÖNEMLİ
Dolce&Gabbana ve tesettür yan yana gelince tartışma da kaçınılmaz oluyor. Örtünmek anlamına gelen tesettür; dini anlamda örtülmesi gerekilen yerleri ve örtünün şekli gibi bazı unsurları belirler.
Sosyal medyada da tesettür ve lüks moda tasarımlarının birbirine zıt kavramlar olduğu yönünde yorumlar yapıldı. Sonuçta tesettür kavramında sadelik ön plandadır; şatafat, gösteriş değil, önemli olan kapanmaktır.
OJELİ MANKEN
Elbette Müslüman kadınların da en güzel, en şık kıyafetleri giymek hakları. Ancak Dolce&Gabbana'nın tesettür koleksiyonundan basına yansıyan fotoğraflarda oje sürmüş tesettürlü mankenler ve seksi, vücut hatlarını ön plana çıkaran elbiseler vardı. Dolce&Gabbana, tesettürü yanlış anlamışa benziyor. Aslında Türkiye'de de tesettür kıyafetlerinde sınırları yavaş yavaş zorlamaya başlayan bazı moda markaları var.
Bu arada Thomson Reuters tarafından yayımlanan bir raporda, 2013'te Müslüman tüketicilerin giyim ve ayakkabı harcamalarının 266 milyar doları bulduğu, bu miktarın 2019'da 484 milyar dolara ulaşmasının beklendiği belirtiliyor.
Stefano Gabbana, "Ortadoğu beni büyülüyor" derken belki de aklından 484 milyar dolarlık pasta geçiyordu, kim bilir.