atv ekranlarındaki Aile İşi, bana göre sezonun en iyi duygusal komedisi. Çarşamba akşamı gibi, son derece iddialı yapımların birbiriyle reyting savaşına girdiği, futbolseverleri ekran başına kilitleyecek canlı maç yayınlarının kol gezdiği zorlu bir akşamda; içinden kurşun, ihanet ve entrika geçmeyen bir diziyi zirve yarışına ortak etmek öyle her babayiğidin harcı değil.
Okurlarım artık biliyor; bu köşenin başarı ölçütleri arasında 'reyting puanı' en son gelir. Benim ölçütüm belli: İzlediğim yapım, bana televizyon eleştirmeni olduğumu unutturacak, beni sarıp sarmalayacak, içine alacak. Not almayı bırakıp hikayenin içine gömüleceğim. İşte Aile İşi bana bunu yaptırıyor. Ayrıca, Türkiye'nin en önemli 'televizyon panelini' elimde tuttuğuma inanıyorum. Çünkü her hafta onlarca izleyici mesajının ulaştığı bu köşe, televizyon seyircisinin talep ve alışkanlıklarıyla ilgili en net ve detaylı bilgiyi sağlıyor bana. Görüyorum ki, izleyici de Aile İşi'ne dört elle sarılmış.
ÖYKÜYE ORTAĞIZ
Bir dizi eğer 'gerçek' Yeşilçam tatlarına bulanmışsa, izleyiciyi kalbinden yakalıyor. Ama burada ince bir detay var: Yeşilçam filmine benzetmeye çalışmak, 'efekt' kullanmak, geri tepiyor. Önemli olan, 'Yeşilçam ruhunu' samimiyetle yaşatmak...
Aile İşi bu nüansı yakalamanın ötesinde, 'ailenin' en değerli servet olduğunu hatırlatarak, sosyal bir sorumluluğu da yerine getiriyor.
Bir kere öykünün hepimiz tarafından kabul gören bir misyonu var: Ailesini yitiren küçücük bir kız çocuğunun dudağına kocaman bir gülümseme kondurabilmek. Herkes bunun için terliyor. Seyirci de bu çabaya ortak ediliyor. Tıpkı eski Yeşilçam filmlerinde olduğu gibi...
Oyuncu kadrosu ise tek kelime ile 'mükemmel' seçilmiş. Ufuk Özkan duygusal komediler için biçilmiş kaftan. Yakışıklılık, çoğu zaman komikliğin önündeki engel olarak görünür. Ama Ufuk o engelin üzerinden adeta uçarcasına atlıyor. Pelin Akil'in dışı erkeksi, içi pamuk gibi karakteri oynamaktaki başarısı, dizinin inandırıcılık katsayısını artıran en önemli etkenlerden biri. Füsun Demirel ve Sait Genay'ın tecrübesi, diziye harika bir aroma katıyor.
Hasibe Eren ve Murat Akkoyunlu gülünç olmadan komik olmanın adeta dersini veriyor. Ve Can Bonomo... Bence oyunculuk performansı, çoktan müzisyenliğini geride bıraktı. Bunlara bir de Mehmet Yiğit Alp'in yapımcılıktaki isabetli nokta atışları, yönetmen Jale Atabay'ın Avrupa Yakası ve Yalan Dünya'dan damıttığı tecrübesi ve senarist Özgür Evren Heptürk'ün Türk dizi izleyicisinin nabzına göre verdiği şerbetler eklenince; Aile İşi sezonun 'iyi işi' olmayı başarıyor.