Kızıyoruz, bozuluyoruz, uzun reklam kuşaklarına sinir oluyoruz ama reklamsız televizyonculuk yapılamayacağını da hepimiz artık gayet iyi biliyoruz.
Önümüzde bu kadar çok alternatif kanal ve program varsa, televizyona reklam verildiği içindir.
Bu nedenle bir kanalın başarısı, reytingi ve dolayısıyla yayınladığı reklam hacmireklam geliri ile ölçülür. İşe bu yönüyle bakıldığında atv, geride bırakmaya hazırlandığımız 2015 yılının 'şampiyonu' oldu.
Ülkemizde reklam takibi konusunda hizmet veren ve Interpress bünyesinde yer alan Nar Ajans'ın, 2015 yılında ekranda yer alan kanalların yayınladığı reklamlara yönelik araştırmasında, yılbaşından bugüne ekranda 3 milyon 681 bin 563 adet spot reklam yayınlandığı, bu spot sayısının da toplam 22 bin 593 saat reklama denk geldiği ortaya çıktı.
Gıdadan iletişime, finanstan inşaata, otomotivden turizme kadar 36 farklı sektörden 2 bin 700'e yakın marka ile kamu kurumu ve derneğin reklamlarını en çok yayınlayan kanalın ise toplam 1.565 saat ile atv olduğu belirlendi.
Bu yıl televizyondaki reklamlar üzerine yapılan incelemede, ikinci sırada bin 541 saat ile Kanal D'nin olduğu, üçüncü sırada ise bin 540 saatle Show TV'nin yer aldığı tespit edildi. Ekranda en çok reklam yayınlayan kanallar içinde dördüncü ve beşinci sırayı Star TV (bin 510 saat) ve Fox TV (bin 441 saat) aldı. En çok reklam yayınlayan kanalların ilk on sırası içinde TV 8, Kanal 7, NTV, CNN Türk ve 360 TV de yer aldı.
Görünen o ki, hem yeni dizi ve programlarının başarısı, hem de reklam hacmiyle yeni yıla en mutlu giren kanal, atv oldu.