İran'da 60 yıl önce temelleri atılan ve ''nakaşihat'' olarak bilinen modern kaligrafi sanatının sergilendiği müzede 22 eser bulunuyor.
Fotoğrafçı Kerim Songur'un aktardığı bilgiye göre çeşitli alfabelerin ve sayıların bir araya getirilmesiyle ortaya çıkan sanat eserlerinin oluştuğu bu modern kaligrafi çalışmasında; Mevlana ,Hafız Şirazi gibi önemli düşünürlerin de felsefi sözleri dikkat çekiyor.
Esmail Rashvand, sergisindeki bir eserinde metropol bir şehir olan İstanbul'a da değindi. ''Kalabalıklık'' ve ''camilerin minareleri'' üzerinden simgelediği tablosu ile İstanbul üzerine izlenimlerini yansıtan Rashvand'ın bu eserine sanatseverler de yoğun ilgi gösterdi.
"Bir bütün ile Allahı seveceksin ki ona layık olasın" Mevlana
"Gece karanlığında kırılırsan, şafağa benzersin." Hafız Şirasi
"Bir öğrenci geçiyordu dinimi de kalbimi de çalan birisi" Hafız Şirasi
Esmail Rashvand çalışmalarına ilişkin soruları ise şöyle yanıtladı:
Eserlerinizde konu aldığınız Mevlana, Hafız Şirasi gibi felsefi düşünürlerin sözleri çalışmanıza nasıl yön verdi?
İlk önce nakaşihat bir çağdaş resim tarzı olduğunu açıklayayım. Sanatçı, bir sanat eseri yaratmak için harfler , kelimeler , renkler ve formları kullanarak , Duygularını ifade etmeye çalişır . kendi Resimlerimde bazan farsca şiirlerini , kelimelerini kollanarak , duygularimi ifade etmek, eserin üzerinde iyi bir izlenim bırakmak ve böylece duyguyu izleyiciye de aktarmak istedim.
Eserlerinizde önemli bir bütünlüğü oluşturan '' Aşk'' ve "Ölüm" teması, düşüncelerinizi hangi yönde etkiledi? Vurgulamak istediğiniz asıl mesaj nedir?
Aslında, insan yaşamına her zaman aşk eşlik eder. Ve Rumi'nin dediği gibi :Dünya bir HİÇ…
Ehl-i dünya bir HİÇ…
Ey HİÇ! Birleşme HİÇ'le bir HİÇ için…
Ölümden sonra geriye ne kalır, bilir misin?
AŞK'tır, MUHABBET'tir
Gerisi tamamen HİÇ.. Ayrıca hiç ve aşk kelimeler Farsca çok iyi yazılmış formlara sahip sözcüklerdir.Ve bu iki kelimeyi eserlerin çoğunda kullandım ve resım olarak onları gostermek istedim . Bence tüm iyilikler , aşkın sonucudur. Aşk dışında her şey ölümlü ... ve sonunda sadece aşk ve hiç geriye kalır.
İran'da 60 yıl önce temelleri atılan ve ''nakaşihat'' olarak bilinen modern kaligrafi çalışmanız sizce Türk toplumunda nasıl bir izlenim bıraktı? Bu sanat oluşumuna karşı genel yaklaşımlar nasıldı?
Bence bu tarz resimler Türkiye'de hala çok tanilmiyor. Ancak, Türk toplumunun bu sanata ve onun konseptine aşina olması zaman alır. Ama Turk ziyaretçiler bu tarz resimden etkilendi ve nasil bu terz resımde alfabeyi kullanarak modern e çağdaş eser ortaya çikiyor . gördüler. Gelecekde , bu resim tarzının , akademik ve eğitim merkezlerinde potansiyelini daha fazla göstermek için planlarım var . bu çağdaş resim tarzında Türk alfabesinin veya başka bir alfabenin , nasil kullanılabileceğini göstereceğim.
"SERGİ ZİYARETÇİ ÇEŞİTLİLİĞİ AÇISINDAN MÜKEMMELDİ"
Bu Sergi ziyaretçi çeşitliliği açısından mükemmeldi, Çünkü Dünyanın her yerinden birçok insan ziyarete geldi ve bu nedenle, serginin bu resim tarzının dünyadaki farklı topluluklara tanıtılmasında büyük etkisi oldu.