Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan ve Anıtlar Kurulu tarafından onaylanan projeyle Haydarpaşa Garı, aslına uygun restore edilerek, yılların yorgunluğunu atacak.
Çatısı 2010 yılında çıkan yangında büyük hasar gören tarihi bina, yıllar içinde yapılan yanlış restorasyon uygulamaları da düzeltildikten sonra yeniden tren garı olarak hizmet verecek.
Restorasyona ilişkin soruları yanıtlayan danışman Vahit Okumuş, Haydarpaşa Garı'nın taştan yapılmış yığma bina sanılmasının aksine, demir konstrüksiyon olduğunu söyledi.
Haydarpaşa Garı'nın, kum zemin üzerine ahşap kazıklarla oturtulmuş bir bina olduğunu aktaran Okumuş, bu tekniğin de 108 yıl önce nasıl yapıldığını bularak, ahşap kazıkların özelliğini ve durumunu tespit edeceklerini belirtti.
Haydarpaşa Garı'nı "Türk motiflerinin kullanıldığı Alman ekolü eser" olarak tanımlayan Okumuş, "Yapacağımız araştırmalar sonunda binanın eksiklerini ve önceki restorasyonlarda yapılan yanlışları ortaya koyarak, yapılması gerekenleri bilim kuruluna sunacağız. Benim düşünceme göre temelde bir yüzey genişlemesi yapılmış ama nasıl yapılmış bilemiyorum. Temel taşları yan yana nasıl konarak zemin oluşturulduğu şimdilik bir gizem. Bunları bilmiyoruz. Bunu yakında ortaya çıkaracağız." diye konuştu.
Tarihi saatler de onarılacak
Haydarpaşa Garı'nda restorasyon çalışmalarını yürüten firmanın şantiye şefi Semra Selbesoğlu da garın içindeki 7 tarihi saatin de restore edileceğini belirtti.