Türkiye Basım Yayın Meslek Birliği (TBYM) Yönetim Kurulu Üyesi Tayfur Esen, standlarında gerçekleştirilen kampanyayı AA muhabirine değerlendirdi. Esen, TBYM'nin korsan kitaba karşı etkinliği, internet siteleri veya basın reklamları üzerinden yürütmek yerine, hedef kitlesine anında ulaşmak için fuarda başlatmayı tercih ettikleri söyledi.
Esen, kampanya hakkında şu bilgileri verdi:
"Kampanyaya dikkati çekmek için fuara gelen insanlara bir kitap da biz verelim dedik. Korsan kitaba karşı imza atan kişilere bir kitap veriyoruz. Fakat ummadıkları bir şeyle karşılaşıyorlar. Kapağını açtıklarında içinde 'Korsan Kitaba Hayır!", 'Korsanı değil beni oku' gibi sloganlarla karşılaşıyorlar. Aslında bir bloknot, kitap değil. Kitap şeklinde tasarlandı ve kapakları korsana düşmüş ve mahkemeleri devam eden, çok satan kitaplardan hazırlandı. İçine bir de manifesto yazdık ve bir kitapta kaç kişinin emeği olduğunu, haketmeden basıp da ortamlara süren korsancılar kaç kişinin emeğinin önüne geçiyorlar, yarın bir okuyucu kendisi de yazar ya da çizer olduğunda hangi hakları kaybolacak, bu bilgileri verdik."
Bir ülkenin sanatının, edebiyatının gelişmesi için korsan yayımların talep edilmemesi gerektiğine dikkati çeken Esen, kampanyada korsana düşmüş 50 kitap kapağının internetten yayımlandığını, 27 adedinin ise basılı halde imza kampanyasına katılanlara hediye edildiğini söyledi.
Esen, fuar sonrası kampanyayı sürdürmeyi düşündüklerini vurgulayarak, İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün okullardaki beyaz bayrak uygulamasını kendilerine örnek alarak, kampanyayı yürütecekleri okullara 'Bu okulda hiçbir zaman korsan okunmamaktadır' sertifikaları ve plaketleri vermeyi planladıklarını sözlerine ekledi.