Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarafından hayata geçirilen ve Türkiye'nin en kapsamlı master planı olduğu açıklanan, Turizm Master Planı ve Markalaşma lansmanı gerçekleştirildi. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi öncülüğünde, Kocaeli Ticaret Odası, Kocaeli Sanayi Odası, Gebze Teknik Üniversitesi, Doğu Marmara Kalkınma Ajansı, Kocaeli Kent Konseyi, Şura Kent Politikaları'nın desteğiyle hayata geçirilen proje "Gözlerinize inanacaksınız" sloganıyla Kocaeli'ye yeni bir turizm kimliği kazandıracak.
YOĞUN KATILIM
Düzenlenen programa Kocaeli Valisi Seddar Yavuz, Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın, Kocaeli Kent Konseyi Başkanı Ali Korkmaz, Kocaeli Üniversitesi Rektörü Sadettin Hülagü, Gebze Teknik Üniversitesi Rektörü Muhammed Hasan Aslan, Kocaeli Ticaret Odası Başkanı Necmi Bulut, DSP İl Başkanı Halim Dedeoğlu, ilçe belediye başkanları, kurum müdürleri ve üniversite öğrencileri katılım gösterdi.
YÜCEL: KOCAELİ HER ŞEYİ İÇERİSİNDE BARINDIRAN BİR ŞEHİR
I Mean It Yöneticisi Emrah Yücel, "Marka dediğimiz ve algı dediğimiz hikâye aslında ne olduğumuz değil nasıl algılandığınız üzerine kurulu. Marka dediğimiz kavramın her alanı önemlidir. Biz Kocaeli ile ilgili bu çalışmaya başladığımızda ilginç hikâyeler yaşadık. Benim kişisel olarak Kocaeli algısı farklıydı otobüsle geçerken gördüğüm sanayi şehriydi benim için sadece ama şu an fark ediyorum ki hem turizm, hem kültür hem sanayi hepsi bu şehirde iç içe. DATA'ların bir bütün olarak incelenmesi ve hayata geçirilmesi çok önemli ve biz bu proje üzerine elimizdeki tüm DATA'ları kullandık. Bütün bunların hepsini bugün sizlerle paylaşacağız. Biz Anadolu'da ve Türkiyede hem ölçümlemeyi hem de sevmeyi becerebilen farklı kültürlerden bir tanesiyiz. Mesele sadece ölçümle değil sevgi de önemli. Ölçümlemenin bize ne faydası var bize evrensel hedefler oluşturuyor. Neden buna ihtiyacımız var herkes kendi kozası içinde bir şeyleri doğru yaptığını düşünüyor olabilir ama evrensel hedefler bunu belirliyor. 2050 yılında dünyanın yarısından fazlası şehirlerde yaşayacak. Dünyada şehir markalarını ölçen pek çok analiz ajansları var. Bunların hepsi kendilerine göre bir araya koydukları sıralamalar var bu sıralamaları belli kriterler üzerinden yapıyorlar. Belli kriterler içerisinde belli yerlerde sıralanıyorlar. Biz de bir ölçüm içerisine girdik doğal olarak kendimize bir hedef koymak istedik. Bütün bunlardan en önemlisi iş yerlerine ve hükümetlere olan güven. Hayatlarında tercih yapabilme özgürlüğüne sahip olmak diyorlar. Sosyal bir dengenin olmasını istiyorlar. Kocaeli'de önemli bir ölçü mutlu şehir. Aynası iştir kişinin derler ve Kocaeli'de pek güzel şeyler yapılmış" ifadelerini kullandı.
KAYI: GERÇEK KİŞİLER ÜZERİNDEN ÇALIŞMA YAPTIK
I Mean İt Ajansı Türkiye Direktörü Nazlı Kayı, "Tek kelimeye özetleyecek olursak mesai diyebiliriz. Hem çok uzun hem de çok katmanlı bir süreçti. 6 noktada çalışmayı hedeflenirdik. Geri dönüp eksik bir şey var mı diye bakmayalım diye tüm noktalara değinip tamamladık. Artık bu işin startını veriyoruz. Hem ulusal hem yerel ses getireceğine inanıyoruz. 600 sayfalık projeyi sizin fikirlerininiz alarak tamamladık. Çalışma tamamlandı. Bir ana strateji belirledik ve ortalama kişiler oluşturduk. Gelen yabancı turistleri belirledik ortalama bir şey tasarladık. Kocaeli'nin turizm vizyonunu belirledik. Kocaeli'de çalışırken güçlü sanayisini hep ortada tuttuk bundan vazgeçecek değildik ama bunu turizmle entegre ettik. Bu bizim için çok önemliydi. Onlar bütünleştirerek bir strateji oluşturduk. Dijital dönüşümün desteklenmesi çok önemliydi. Buraya kadar nasıl hep beraber getirdiysek süreç içerisinde de hep birlikte kullanmak çok değerli olacak" ifadelerine yer verdi.
BULUT: KOCAELİ TÜM DÜNYAYLA YARIŞACAK
KOTO Başkanı Necmi Bulut, "Kocaeli'nin markalaşması adına yapılan çok önemli bir çalışma. Çalışmanın devamında Kocaeli Fuarcılık Şirketi tarafından sürdürülecek olması bir diğer önemli şey. Kocaeli Fuarcılık Şirketi ile bu sürecin sürdürülebilecek olmasıyla bizim için ayrıca gurur verici. Daha evvelden onayına başvurduğumuz şirketiyle bu sürecin sürdürülecek olması ayrıca gurur meselesi. Kocaeli için bir şeyler yapabilecek olması bizim için gurur verici. Markalaşan Kocaeli'nin dünyada şehirlerle yarışabileceğini düşünüyoruz ve bu yarışma neticesinde dünyada yerini alacağını, Kocaeli ve Kocaeli insanına önemli katkılar olacağını düşünüyoruz. İstekli ve gönüllü çalışacağımızı beyan etmek istiyorum" şeklinde konuştu.
BÜYÜKAKIN:HAVAİ FİŞEK SENDROMUNA UĞRAMAMASI GEREKİR
Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın, "Şimdiye kadar yapılan her şey kitabına uygun şekilde ilerledi. Bir strateji belgesinin ardından onun ardından bir havai fişek sendromuna uğramaması için stratejilerinin iyi yapılması gerekir. İnsanlar devamı gelmezse derler ki ne oldu diye sorarlar. Belki topluma bazı mevzuları en kolay anlatmanın yolarından bir tanesi mizah ve benim gözlemlediğim kadarıyla futboldur. Sizin ne dediğinizi çok iyi bildiğiniz ama onlara bilmece olduğunu düşündüren hissi çok iyi biliyorum. Aslında strateji belgesi iki tünelimiz olmasın diyedir. Kaynaklar o kadar bol olsa tamam ama o kadar bol kaynak olmadığı için aynı tüneli en düşük maliyetle yapmak önemli. Bu bir yol haritasıdır. Mustafa Kemal Atatürk diyor ki çağdaş medeniyetler seviyesine ulaşmak diyor. Orada duruyor mu durmuyor. Mutlu şehir aslında bir yolculuk. Durmuyor yerinde. Hayattan beklediklerimiz bir taraftan değişiyor. Barınması gereken şey kıyas yapacağımız şeylerdir. Ne olursa mutlu oluruz? Ben şu kadar alt yapı yaptım, otobüs aldım diyoruz. Ama bunu niçin yapıyoruz. Niçin yaptığınızı unuttuğunuzda her şey başa dönüyor. Biz bunu neden yapıyoruz? Kocaeli'yi turizm destinasyonu yapmak için bunların hepsi. Bir işin sahibi yoksa o iş ortada kalır. Bu işleri koordine eden biri olmalı. Akıl akıldan üstündür deriz ve bu konuda herkesin aklına başvuruldu. Ama akıllar yeniden dağıtılmış yeniden alınmış. Bu şehrin bir markası olacaksa o telefon zili, okuldaki teneffüsünz ili, yazı fontu, logosu çok kıymetli. Her ne olursa olsun logo çok önemli. Herkes bir şey yapar ama bunları ortak akılla yapmak gerekir. Onu da kim yapacak? Bundan sonraki süreçte çok önemli. Turizm ve Fuarcılık şirketi yönetecek bundan sonraki kısımları. İçinde bulunduğumuz SEKA kültür havzası olacaksa, buralar değerli yerler olacaksa bütün bunları hafızada tutan bir yapı olması gerekir o yapı Turizm ve Fuarcılık Şirketi olacak. kurduğumuz bu şirketi şehrin pozitif bir gündem olarak değerlendirip onu benimsemesi çok önemli bu süreçte. Tarih boyuncu bir tarafta iyilik bir tarafta kötülük var ve iyiler çoğunlukta. Ama iyilik bir salgınsa kötülük bir pandemi. Çok hızlı bulaşıyor. Negatif algı şehri birbirinden ayırıyor çözüyor. Olumsuz bakma, negatif bakma kötü etkiliyor ruh önemli liderlik edildiği zaman ruh olduğu zaman başarıya ulaşıyor. Hep beraber sahip çıkmak gerekiyor. Mustafa Kemal Atatürk çok iyi bir lider, çok iyi bir liderlik yaptı. Ama aşağıda da ne vardı inanmış bir halk vardı bu yüzden başka bir halkta o liderlik yapılamadı. Ne kadar güzel planlarımız olursa olsun ama halk bunu sahiplenmediği sürece erir gider ve havai fişek etkisi kalır. Bütün bunlar kâğıt üstünde kalmamalı bu hayale inanın bu kentteki bir çok insanın da gözlerine inanacağı güzellikte bir kent. Bu kent bir sanayi kenti olarak biliniyor evet sanayi kenti ama yüzde 1 buçuğu sanayiye ayrılmış yüzde 4 buçuğu kentsel olarak kullanıyor geri kalanı doğa bu şehrin. 2 tane denizin olduğu muhteşem güzelliklerde bir şehir. Bu ideale inanın ve bunun için herkes bir şeyler yapsın. Yapmamız gerekenin en fazlasını yaptık ama bundan sonrası sahiplenmedir" şeklinde konuştu.
YAVUZ: ŞEHRE İHANET EDENLERİN ÖNÜNE GEÇME ZAMANI GELDİ
Kocaeli Valisi Seddar Yavuz, "Markalaşmanın ne kadar kıymetli olduğunu hepimiz biliyoruz. Markalaşmadan logolarla bunu sunmadan, sahiplenmeden başarılı olunmaz öncelikle kendi malını beğenmeyen kimsenin başkası tarafından saygı duyulması beklenemez. Nereden geldiğimize değil nerede yaşadığımıza bakmalıyız bizlere nerelisin denildiğinde Kocaeliliyim demeliyiz. Kocaeli ile ilgili bütün görüş ve düşüncelerimizi olumlamalıyız. Biz burada yaşıyoruz, burada zenginleşiyoruz, burada kazanıyoruz. Sürekli olumsuz algı yaratan, şehrin sürekli battığını, her gün bu şehirde kötülüklerin olduğunu ifade eden şehre ihanet eden insanların olduğunu görüyorum. Ama şehrin huzurunu bozan, algısını bozan insanlara dur demenin zamanı geldiğini düşünüyorum. Burada hazırlanan görsellerin bu şehirde yaşayan, bu şehirden beslenen herkesin etkili biçimde kullanabileceği bir fırtına olması gerektiğini düşünüyorum. Kocaeli için kimse gittim geldim beğenmedim demez çünkü Kocaeli'nin bir sürü yeri var. Bu konuda kendimize güveniyoruz. Lansmanlarla bakıp geldim ama beğenmedim etkisi yaratacak bir proje değil. Kocaeli'de hemşehrilik fikrini daha fazla oluşturmamız gerekiyor" ifadelerini kullandı.