Milli Eğitim Bakanımız Prof. Dr. Mahmut Özer, her şeyden önce bir eğitimci olarak çok özel bir kitaba imza attı: Türkiye'de Eğitimi Yeniden Düşünmek... Bu kitap bize, Özer'in bulunduğu makam üzerine ne kadar sıkı bir fikir mesaisi yaptığının ipuçlarını da veriyor. VakıfBank Kültür Yayınları tarafından yayımlanan kitap hem ülkemizdeki eğitim anlayışının yıllar içindeki dönüşüm serüvenine ışık tutuyor, hem son dönem bu alandaki 'devrim' niteliğindeki yenilikleri anlatıyor hem de geleceğe dönük öneriler sunuyor. Şöyle diyor Özer kitapta: "Temel eğitim ve ortaöğretimde okullaşma oranları 2000'li yılların başına göre oldukça artmış ve eğitimde evrenselleşme büyük ölçüde gerçekleştirilmiştir. Derslik başına ve öğretmen başına düşen öğrenci sayısı da yine 2000'li yıllara göre çok daha iyi bir seviyeye ulaştırılarak ilk kez OECD ortalamasına yaklaşmıştır. Her iki boyutta iyileşmeyi sağlayabilmek, bu dönemde eğitimde yaşanan büyümenin kalite odaklı olduğunun en önemli kanıtıdır." Kitap, okurları beşeri sermayeden eğitimde fırsat eşitliğine, kız çocuklarının eğitim görme oranından eğitimde kaliteli bir büyümenin imkanlarına, yükseköğretime girişte karşılaşılan problemlerden okullar arası başarı farklarına, Covid-19 döneminde uzaktan eğitimin sistemde sebep olduğu sorunlara kadar pek çok güncel başlıkla Türkiye'de eğitim sisteminin açmazlarını yeniden düşünmeye davet ediyor. Bunları yaparken sistemin içinde kronikleşmiş biçimde tekrarlanan retorikleri sorgulayarak iyileşmesine ihtimal verilmeyen sorunların, iyi bir planlamayla nasıl çözülebileceğine dikkat çekiyor...