Lütfi Akad'ın yönettiği Yaralı Kurt filmi, Türk sinemasının yıldızlarından rahmetli Cüneyt Arkın'ın filmografisinde özel bir yere sahiptir. Film, Arkın'ın sinema personasının tersine bir kahramanın hikayesini anlatmaz. Bir kiralık katilin öyküsünü izleriz filmde.
Kadınlı erkekli Yeşilçam'ın star isimlerini düşününce Arkın'ın bu tercihinin ne kadar ayrıksı olduğu görülür. Türk sinemasında hemen hemen her oyuncu, beyazperdede oluşturduğu sinema personasının dışına çıkmaya pek fırsat bulamamıştır. Bunun kendilerinden kaynaklanmayan çeşitli sebepleri vardır elbet... Ama işte tam bu noktada Arkın'ın Yaralı Kurt'ta oynama tercihinin önemi daha iyi anlaşılır.
Yazar Murat Menteş ve çizer Hakan Karataş'ın Alfa Kitap'tan çıkan çizgi romanları Tabancalı Kız'ı okurken bunlar aklıma geldi. Çünkü bu çizgi romanda Türkan Şoray gibi Türk sinemasının belki de en önemli miti, genel sinemadaki imajının tersine eline silahı alıyor ve bir kiralık katili canlandırıyor. Nasıl yani diyebilirsiniz? İşte Tabancalı Kız'ın sırrı da burada.
Bir film olarak tasarlanan, senaryosu yazılan ama Covid-19 pandemisi hayatımıza girince çizgi romana dönüşen bir macerası var Tabancalı Kız'ın. Baş karakter Kader'e görsel olarak ilham veren de Türkan Şoray. Yani Sultan model alınmış Kader için ve tabii ki bunun için Şoray'dan izin de istenmiş. Sultan da seve seve izin vermiş.
Tabancalı Kız, Yeşilçam melodramlarına, Hollywood tür filmlerine ve çizgi roman kültürüne daha doğrusu 70'ler popüler kültür dünyasına bir saygı duruşu niteliğinde. Kader ve Kemal hikayemizin baş karakterleri. Birbirlerine küçükken sevdalanıyorlar. Lakin hayat araya giriyor. Hem de son derece acımasız bir biçimde. Yıllar sonra karşılaştıklarındaysa Kemal namlı bir polis, Kader ise kiralık katildir. Sonrası Yeşilçam filmlerini aratmayan şahane bir öykü...
Murat Menteş'in romanlarının ruhu çizgi romanın derinlerine sirayet ederken, melodramın ve avantürün anlatıda ne kadar fonksiyonel türler olduğunu da gösteriyor bize Tabanca Kız. Kader'in 'yaralı kurt' gibi hayatın şartlarına teslim olması ve sevdasını kalbine gömmesi biraz Vesikalı Yarim'in Sabiha'sını andırıyor. Lakin Kader'in elinde silah var.
Bir solukta okunan ama tadı damağınızda kalan bir çizgi roman Tabancalı Kız. Sadece Türkan Şoray değil. Haluk Bilginer'den Sadri Alışık'a, Kadir Savun'dan Robert De Niro'ya sinemanın farklı efsaneleri görsel olarak kendilerine bu macerada yer buluyor.
Nedendir Tabancalı Kız, fikir olarak parlak geldi bana. Herkesin ilham aldığı ve özlemini çektiği bir 'altın çağı' var. İşte böylesi altın çağın yeniden yorumlanmasıyla ilgili bir durum var Tabancalı Kız'da. Belki de böyle böyle geçmişin kıymetli yanları, izleri hayatımızda kaybettiği alanları yeniden ele geçirecek.