Kitap, üç ay süren çalışmaları sonucunda 2 yaş üstü işitme engelli çocuklar ve aynı gelişim düzeyindeki yaşıtlarına yönelik, görsel ağırlıklı ve çocukların bilişsel süreçlerini geliştirme adına soru-cevap yapmalarını sağlayacak şekilde hazırlanmıştır. İçerik oluşturulurken; işaret dili eğitmeni, işitme engelliler öğretmeni, uzman odyolog ve uzman psikolojik danışmandan destek alınmıştır. Kitabın en önemli özelliği, tüm sayfaların "QR" (Karekod) kod ile desteklenmesidir. "QR" kod okutulduğunda, hikâye işaret diliyle aktarılmaktadır.
"Moni ve Bobo" hikaye kitabına ulaşan işitme engelli aileler, bu hikayeyi işitme engeli olan ya da olmayan çocuklarına, kendi dillerinde (işaret dili ile) anlatabileceklerdir. Ayrıca, işitme engelli çocuğu olan aileler, işaret dili kullanımı ile çocuklarının dil-işitsel edinimlerine, bilişsel ve kişisel gelişim süreçlerine destek olacaklardır.
Rutin alışkanlıkları içinde çocukları ile birlikte kitap okumak olan ailelerimiz de, aynı zamanda "QR" (Karekod) kod özelliği ile çocuklarının işaret dili ile tanışmalarını sağlayacaklar. Bilimsel araştırmalar gösteriyor ki, çok dilli ortamda bulunan çocukların dil yetenekleri, tek dilli ortamdaki çocuklara göre daha gelişmiş durumdadır.