Gazi Üniversitesi'nden Prof. Dr. Mustafa Yıldız ve Doç. Dr. Pınar Bulut; Ordu Üniversitesi'nden Süleyman Erkam Sulak; Muş Alparslan Üniversitesi'nden Dr. Sümeyra Ceyhan ve Düzce Üniversitesi'nden Şükran Calp gibi alanında uzman akademisyenler, dört gün süren eğitimlerde önemli katkılar sundular. Katılımcılar, okuma kültürünün önemine dikkat çeken bu eğitimlerde, teorik ve uygulamalı çalışmalara katılarak bilgi ve deneyim kazandılar.
OKUMA KÜLTÜRÜ ÜZERİNE ATÖLYE ÇALIŞMALARI GERÇEKLEŞTİRİLDİ
Eğitim, her gün iki oturum halinde düzenlendi. İlk gün "etkin okur olma" konulu seminer ile başlarken, aynı gün "okumanın düşünme ve öğrenme ile ilişkisi" konulu atölye çalışması gerçekleştirildi. İkinci gün, "okumada amaç oluşturma ve metin türlerine yönelik eğitim" ile devam eden program, "kitap konulu drama atölyesi" ile tamamlandı. Üçüncü gün "etkileşimli okuma" üzerine bir seminer yapılırken, ikinci oturumda "özetleme" temalı bir drama atölyesi düzenlendi. Son gün ise "eleştirel okuryazarlık" konulu eğitim verildi, ardından "yazarlar ve kütüphaneler" üzerine bir atölye çalışmasıyla eğitim son buldu.
ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUMA KÜLTÜRÜNE KATKI
Proje, özellikle öğretmen adaylarının okuma kültürü üzerine farkındalık kazanmalarını hedefledi. Türkiye genelinden lisans eğitimine devam eden Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Ana Bilim Dalı'nın ikinci ve üçüncü sınıf öğrencileri projeye katılım gösterdi. Katılımcılar, okuma kültürünü geliştiren bu dört günlük yoğun eğitim sayesinde, sınıf içi etkinliklerde okuma becerilerini nasıl teşvik edeceklerine dair değerli bilgiler edindiler.