"Eğitimde Değişimin Şifreleri (STEM)" adıyla üç gün boyunca Giresun Fen Lisesi´nde gerçekleştirilen eğitim, Giresun İl Milli Eğitim Müdürü Necati Akkurt, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Ertuğrul Tosunoğlu, Yenilikçi Öğrenme Merkezi Kurucusu Eğitimci Yazar Kayhan Karlı, Eğitimci Zeynep Kaymaz ve 45 öğretmenin katılımıyla gerçekleşti.
Proje kapsamında derslere ait müfredat konularının işlenmesi ve hayatı düzenleyici etkilerinin arttırılması, ayrıca öğrencilerin kişisel gelişimine katkıda bulunması için ders öğretmenlerinin, yararlılığı kanıtlanmış yeni yaklaşımları öğrenmeye ihtiyaçları olduğundan yola çıkılarak hazırlanan "Eğitici Eğitimi", Yenilikçi Öğrenme Merkezi´nden Kayhan Karlı ve Zeynep Kaymaz tarafından verildi.
Projenin eğitim camiası için önemine değinen Giresun İl Milli Eğitim Müdürü Necati Akkurt "Bakanlığımız Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından 2016 yılında hazırlanan STEM Eğitimi Raporunda; Türk Eğitim Sistemiyle bütünleştirilmesine dair bir eylem planı sunulmuştu ve öğretmenlerin bu yaklaşıma göre yetiştirilmeleri ile ilgili tavsiyelerde bulunulmuştu. STEM, teorik bilginin uygulamaya, ürüne ve yenilikçi buluşlara dönüştürülmesini amaçlayan, öğrencilerin Fen Bilimleri, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik derslerinde öğrendikleri bilgileri, bir bütünün parçaları olarak görmelerini sağlayan bir eğitimi yaklaşımıdır. STEM, okulöncesi eğitimden yükseköğretime kadar tüm eğitim sürecini kapsayan disiplinlerarası bir yaklaşım olarak kabul edilmektedir" diye konuştu.
İl Milli Eğitim Müdürü Akkurt, konuşmasının sonunda, projeye destek sağlayan DOKA yetkililerine, İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE ekibine, programı hazırlayanlara ve sunanlara teşekkür ederek, katılımcı öğretmenlerin kendi kurumlarında eğitim içeriğini yaygınlaştırma görevlerini hatırlattı ve tüm katılımcılara başarılar diledi.
Disiplinlerarası bir öğrenim yaklaşımı olan STEM, Science-Fen, Technology-Teknoloji, Engineering-Mühendislik ve Mathematics-Matematik alanlarının baş harflerinden oluşan ve bu alanların birbirine entegre edilmesinden ortaya çıkan bir kavram olarak nitelendiriliyor. 'Eğitimde Değişimin Şifreleri (STEM) projesi ile öğretmenlerin yenilikçi pedagojileri uygulama becerilerinin geliştirilmesi amaçlanıyor.