Kestelli, Borsa'nın 130. kuruluş yıldönümü çalışmaları, İzmir Tarım Teknoloji Merkezi (İTTM) ve Gastronomi Projesi hakkındaki güncel gelişmeleri aktardı. İzmir Tarım Teknoloji Merkezi (İTTM) güdümlü projesi için İzmir Kalkınma Ajansı, gastronomi projesi kapsamında da İzmir Büyükşehir Belediyesi ile çok önemli iş birliklerine gidildiğini vurgulayan İzmir Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Işınsu Kestelli, her iki projenin de Borsa'nın 130. yıl mottosu olan "Tarımın servetini dönüştürme" hedeflerine büyük katkı sağlayacağını belirtti.
KAMU, ÖZEL SEKTÖR, AKADEMİ VE STK İŞ BİRLİĞİ
Işınsu Kestelli, toplantıda yaptığı konuşmada, "Biz; ülkemizin ekonomik bağımsızlığı ve kalkınması için en stratejik sektörlerden birisi olarak görüyoruz. Bu nedenle sürdürülebilir, rekabetçi bir tarım sektörünün oluşmasına katkı sağlayarak sektörün hacmini büyütmek için sadece ticaretle değil, tarımın tüm değer zinciri ile yakından ilgileniyoruz. Borsamızın yeni marka stratejisi: 'Tarımın Servetini Dönüştürmek' olarak belirlendi. 'Tarımın servetini dönüştürmek' derken sadece ürünlerimizin ekonomik değerini ve temsil ettiğimiz üye firmaların finansal anlamdaki kazançlarını dönüştürmeyi kastetmiyoruz. Aynı zamanda, tarıma inanan ve emek veren tüm paydaşlarımızın yaşamını olumlu anlamda dönüştürmeyi ve geliştirmeyi hedefliyoruz. Çünkü pandemi ve iklim krizi gibi küresel gelişmeler de tarım ve gıda sektörlerinin üretim ve tedarik süreçlerini yeniden şekillendiriyor. İki projemiz de bir 'güç birliği' örneğidir. Kamu, özel sektör, akademi ve STK iş birlikleri için başarılı bir model olmaya aday olan bahsetmek istediğim ilk projemiz kısaca İTTM olarak adlandırdığımız İzmir Tarım Teknoloji Merkezi. Biz İTTM'yi kısaca 'Türk Tarımının Silikon Vadisi' olarak tanımlıyoruz. Türk tarımında, Silikon Vadisinin bilişim teknolojilerinde yarattığı büyük dönüşüme benzer bir etki yaratacağına inanıyoruz" dedi.
"EGE BÖLGESİ PAZARLAMA VE CAZİBE İÇİN SINIRSIZ BİR KAYNAK"
İTTM'nin tarımsal üretimin sürdürülebilirliği üzerine çalışacağını belirten Işınsu Kestelli, oluşturulan kurgunun bir de ikinci ayağı bulunduğunu vurgulayarak konuyla ilgili şunları söyledi: "Eşsiz coğrafyamızda üretilen ürünlerin markalaşması ve pazarlama iletişimi. Yumuşak bir güç olarak 'gastronomi' ekonomik, sosyal ve kültürel her açıdan ele alabileceğimiz bir konu. Binlerce yıllık yaşam ve mutfak kültürü, tarımsal potansiyeli, zengin biyoçeşitliliği ile Ege Bölgesi bu alanda özel ve değerli bir alan. Pazarlama ve cazibe için sınırsız bir kaynak. Ve İzmir Ticaret Borsası olarak bu potansiyelimizi elbirliğiyle harekete geçirmek istiyoruz."