2012'den bu yana mentorluk programı uygulayan MAN Türkiye, geçtiğimiz yıl programı tersine çevirdi. Ankara fabrikasında "Tersine Mentorluk" uygulamasına 'ZaMANe' adını vererek yeniden yorumlayan MAN grubu, Y kuşağındaki genç çalışanlarını uygulamanın merkezine aldı. MAN Türkiye İnsan Kaynakları Direktörü Mustafa İskifoğlu, "İş hayatında kuşaklar arasında köprü kurmada önemli bir yeri olan bu programla farklı bakış açıları olan X ve Y kuşağını birbirine yaklaştırmayı, Y kuşağını ve onların beklentilerini doğru anlamayı amaçladık" dedi. Trendleri yakalamak için alışılagelmiş yöntemlerden ziyade kendi Y kuşağı çalışanlarından destek almanın en doğru yol olacağını düşündüklerini belirten İskifoğlu, "İşte bu noktada 'ZaMANe' programını devreye soktuk. Program süresince alınan geri bildirimlerde her iki tarafın da hem kendileri hem de kurumları hakkında daha objektif bir bakış açısı kazandıklarını rahatlıkla söyleyebiliriz" diye konuştu.
DEĞİŞİMİ GÖRDÜK
'ZaMANe' isimli Tersine Mentorluk programında, 1988 ve sonrası doğumlu 18 Y kuşağı çalışanının üçer kişilik gruplar halinde MAN Türkiye'deki üst düzey yöneticilerine mentorluk yaptığını aktaran İskifoğlu, şöyle devam etti: "Yapılandırılmış bir gündem ve süre dâhilinde yönetici ve gençleri bir araya getirdiğimiz 'ZaMANe' toplantılarından, farklı boyutlar kazanmış yeni projelerin ortaya çıktığını gördük. Programın test sonuçlarına baktığımızda iki kuşağın da algısının değiştiğini gördük."
Y JENERASYONUNUN KENDİNE GÜVENİ TAM
Program sonrasında Y kuşağı çalışanlarının fikirlerinin X kuşağı yöneticiler tarafından önemsendiğini hissettiklerini belirten İskifoğlu, "Y jenerasyonu ile ilgili algı ise, sosyal, girişimci, soru soran ve özgüvenli oldukları yönünde ağırlık kazandı" ifadelerini kullandı.