Çalışanların ücret bordrolarını Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) ile yasal geçerli ve güvenli bir şekilde elektronik ortama ileten TÜRKKEP, KEP İK projesini hayata geçirdi. TÜRKKEP yeni projeyle şirketlerin yükünü hafifleterek zaman ve maliyet kaybının önüne geçmeyi hedefliyor. Uygulama sayesinde insan kaynakları süreçleri içindeki tüm işveren ve çalışan arasındaki yazılı iletişimin tamamı KEP kullanımıyla yasal bağlamda ve hukuki kanıt güvencesiyle yapılabiliyor. TÜRKKEP Yönetim Kurulu Başkanı M. Kurtuluş Nevruz, "Şirketlerde takibi zor olan süreçlerden biri de İK departmanının yönetilmesidir. Geleneksel süreçte bordrolar basıldıktan sonra farklı noktalara gönderilir. Burada çalışan personel imzaladıktan sonra bir kopyasını tekrar kuruma iletmesi gerekir. KEP İK ile şirketlere rahat bir nefes aldırıyoruz. Şirketlerin İnsan Kaynakları içindeki işveren ve çalışan arasındaki yazılı iletişimin tamamı KEP kullanımı ile yasal bağlamda ve hukuki kanıt güvencesiyle yapılıyor" ifadelerini kullandı.
MALİYETLERİ DÜŞÜRÜYOR
Bu sistemin geleneksel uygulamadan kaynaklanan kargo, kâğıt, toner, bordro nüshaların arşivlenmesi vb. süreçlerin yol açtığı işgücü, maliyet ve giderlerin önüne geçtiğini aktaran Nevruz, "Kullanıcılara, bordroların tek tek veya çoklu gönderilmesi ve portal üzerinde bordroları görüntüleme ve yazdırma özellikleri de sunuyoruz" diye konuştu.
TÜM SEKTÖRLER İÇİN GEREKLİ
Dijitalleşmenin kaçınılmaz olduğunu belirten Nevruz, şunları anlattı: "Her türlü ticari, hukuki yazışma ve belge paylaşımlarınızı gönderildiği biçimde koruyan, alıcının kim olduğunu kesin olarak tespit eden, içeriğin kesinlikle değişmemesini ve içeriği yasal geçerli ve güvenli, kesin delil haline getiren KEP kullanımı bütün sektörler için gerekli hale geliyor."