Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metro Hattı Gayrettepe-Kağıthane etabını inceleme programına katıldı.
Bakan Uraloğlu'na yanındaki protokol de eşlik etti. Metro hattına inen Uraloğlu önce hattın dekorasyonlarını inceledi. Daha sonra protokol ile birlikte metroya binerek vatman koltuğuna geçti. Gayrettepe durağından Kağıthane durağına kadar kullanan Uraloğlu, incelemeleri sırasında İstanbul Havalimanı'na seyahat eden vatandaşlarla da sohbet etti. Bir çok hatıra fotoğrafı da çekilmesinin ardından tekrar Gayrettepe İstasyonu'na dönüldü.
"İLKLERİN PROJESİ GAYRETTEPE –İSTANBUL HAVALİMANI METRO HATTININ SON HALKASI TAMAMLANMA AŞAMASINA GELDİ"
İnceleme programına ilişkin basın açıklaması yapan Uraloğlu, "Ülkemizin en hızlı metrosu olmasının yanı sıra bir çok özelliği ile de ilklerin ve enlerin projesi olan Gayrettepe - İstanbul Havalimanı Metro Hattı'mızın son halkası olan Kağıthane - Gayrettepe etabındaki çalışmaları tamamlama aşamasına getirmenin mutluluğunu yaşıyoruz. Hattımızın en yoğun kullanılan istasyonları toplam yolcunun yüzde 43 ile Kağıthane ve yüzde 30'u ile İstanbul Havalimanı istasyonlarımız oldu. Şimdi de hattımızın 3,5 kilometre uzunluğundaki Kağıthane - Gayrettepe etabındaki çalışmaları tamamladık. Böylece hat uzunluğu 37,5 kilometreye istasyon sayısı 9'a çıkacak. 72 metre derinliği ile ülkemizin en derin metro istasyonu olma özelliğine sahip Gayrettepe İstasyonu'nun hizmete alınmasıyla, Havalimanı metro hattımız Metrobüs ve Yenikapı-Taksim-Hacıosman Metro Hattı ile entegre olacak. Proje ile Gayrettepe – İstanbul Havalimanı arası seyahat süresi 30 dakika, Göktürk-Mahmutbey arası 38 dakika, Tekstilkent-İstanbul Havalimanı arası 45 dakika, Taksim – İstanbul Havalimanı arası 41 dakika, Taksim – Göktürk arası 26 dakika ve 4. Levent – İstanbul Havalimanı arası 35 dakika olacak'' dedi.
"SAATTE 120 KİLOMETRE HIZLA TÜRKİYE'NİN EN HIZLI METRO ARAÇLARI BU HATTA KULLANILIYOR"
37,5 kilometre ile tek parça olarak ihale edilen en uzun metro olduğunu belirten Uraloğlu, ''Saatte 120 kilometre hız ile Türkiye'nin en hızlı metro araçları da bu hattımızda kullanılıyor. Yine, ilk defa yerli ve milli imkanlarla, bakanlığımızca desteklenen bir proje ile Aselsan ve işbirliği içinde bulunduğu TÜBİTAK tarafından geliştirilen sinyalizasyon sistemini bu metro hattımızda kullandık. Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde İstanbul'u bir baştan diğer başa modern raylı sistem ağlarıyla donatıyoruz. İstanbullular da Bakanlığımızın projelerini beğeniyor ve yakından takip ediyorlar. Zaten İstanbul'daki trafik sıkışıklığını ortadan kaldırmak için İstanbul'un her köşesine raylı sistemi eriştirmemiz lazım. Bugüne kadar Bakanlık olarak; Marmaray, Avrasya Tüneli, İstanbul Havalimanı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Kuzey Marmara Otoyolu, İstanbul-İzmir Otoyolu, İstanbul-Ankara YHT Hattı ve metro projelerimiz gibi nice prestij projelerini başarıyla tamamlayarak başarımızı ispat ettik'' şeklinde konuştu.
"İSTANBUL ADAYIMIZ MURAT KURUM İSTANBUL'DA DURAKLAMA DÖNEMİNE SON VERECEK"
İstanbul'a hizmet aşklarının asla bitmeyeceğini ve İstanbul'u geleceğe taşıyacak proje ve yatırımlarının hız kesmeden devam edeceğini belirten Uraloğlu, ''Önümüzde de 31 Mart yerel seçimleri var. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan adayımız önceki Çevre Şehircilik Bakanı'mız Sayın Murat Kurum. İstanbul özelinde hedefimiz, İstanbul için duraklama dönemine son vererek yeniden hizmetle buluşturmak, Muradına kavuşturmak. Bu düşüncelerle Gayrettepe –İstanbul Havalimanı Hattımızın yapım çalışmalarındaki başarılarından ötürü en üst kademesinden en alt kademesine kadar tüm yüklenici firma ve Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü çalışanlarına teşekkür ediyor, başarılarının devamını temenni ediyorum'' ifadelerini kullandı.