Bireysel araç kiralama, 100 milyar dolarlık büyüklüğü ve 100 yılı aşkın geçmişiyle dünya çapında oldukça hızlı büyüyen bir sektör. Ancak bu yıl pandemi süreci ile birlikte araç kiralama sektöründe de bazı değişimler yaşandı. Operasyonel araç kiralama sektörü daralırken bireysel araç kiralamada artış gözlendi. COVID-19 ile birlikte toplu taşıma kullanımında yaşanan azalmanın bunda büyük etkisi oldu. Taleplerin artmasıyla birlikte Yolcu360'ın karşılaştırmalı araç kiralama hizmetinin önemi arttı. Bu yıl pandeminin de etkisiyle araç kiralama sektöründe büyük değişimler gözlemliyoruz. Tüm Oto Kiralama Kuruluşları Derneği (TOKKDER) 2020 yılı ilk çeyrek raporuna göre operasyonel araç kiralama, salgının yanı sıra araç tedariğinde yaşanan sıkıntının da etkisiyle yüzde 5.1 oranında daraldı. Günlük araç kiralamada ise tablo farklı seyretti. Özellikle Haziran ayında başlayan normalleşme dönemi ile birlikte düzenli bir yükseliş grafiği yakalandı. Ipsos'un yaptığı bir araştırmaya göre ulaşımda özel araç kullanımını tercih edenler COVID-19'dan önce yüzde 34 iken bu oran COVID-19 sonrasında yüzde 66'ya çıkmış durumda. Otobüs ve metro gibi toplu taşıma tercih edenlerin oranı ise yüzde 56'dan 24'e düştü. Pandemi ile birlikte bireysel izole ulaşım ihtiyacının artması, genel olarak yaşanan ulaşım hizmetleri trendindeki artış, Y kuşağı arasındaki düşük araç sahipliği oranı ve çevrimiçi alışverişe hızlı uyum gibi faktörler ile birleştiğinde bireysel araç kiralama pazarı 2020'de her şeye rağmen büyümesine devam ediyor. Nitekim normalleşme dönemi ile birlikte önemli artışlar gözlenirken, yaz tatili planları etkisi ile birlikte artış daha da ivmelendi. Bu aşamada pazardaki binlerce model aracı bir araya getirerek yalın bir şekilde kullanıcıya sunan Yolcu360 platformu öne çıkıyor. Yolcu360'ın CEO'su Umut Yıldırım, 2020 yılında geldikleri noktayı şöyle değerlendirdi; "Henüz 5. yaşını kutlayan bir marka olsak da 100 bin araçlık bir ekosistemde 100 iş ortağımızla yılda 300 binin üzerinde misafirimizi gitmek istedikleri lokasyonlara ulaştırıyoruz. Cirosal olarak baktığımızda da geçen yıl yüzde 170 büyüyerek 100 milyon TL ciro üreten bir firma haline geldik. Elde ettiğimiz bu başarıda misafirlerimize sağladığımız kolay ve yalın hizmetin etkisini çok net bir şekilde gözlemliyoruz. 2022 yılı sonu hedefimiz ise 500 milyon TL."