HASAN Kalyoncu Üniversitesi (HKÜ) Sosyal Bilimler Enstitüsü Özel Eğitim Anabilim Dalı Tezli Yüksek Lisans Programı 2020 Yılı mezunlarından Ahmet Nedim Gündoğar'ın ''Yükseköğretime Devam Eden Görme Engelli Öğrencilere Yönelik Öğretimsel Uyarlamalar Hakkındaki Görüşler'' başlıklı tez çalışması, ödüle layık görüldü. HKÜ Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Öğretmenliği Bölüm Başkanı Doç. Dr. Nilay Kayhan'ın danışmanlığında tamamlanan tez çalışması, Bğaziçi Üniversitesi Sosyal Politika Forumu ve Research Worldwide İstanbul ortaklığı, Lund Üniversitesi Raoul Wallenberg Enstitüsü desteğiyle düzenlenen "Engellilik Çalışmaları Lisansüstü Tez Ödülü"nün sahibi oldu. Doç. Dr. Nilay Kayhan, "Eğitim her birey için temel bir haktır. HKÜ Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü olarak öğrencilerimizin lisans ve lisansüstü eğitimleri sonunda, içinde yaşadıkları topluma katkı sağlayıcı, sorunlara çözüm önerileri sunabilecek yeterlikleri kazanmalarını hedefliyoruz" şeklinde konuştu. Tez çalışması ödüle layık görülen Ahmet Nedim Gündoğar ise, "Öğrencisi olmaktan büyük gurur duyduğum Üniversiteme ve Bölüm hocalarıma özellikle çok teşekkür ederim. Çalıştığım alanda, eğitim-öğretim sürecinde bireysel farklılıklara dayalı düzenlemeler yapmak çok değerli. Bu anlamda, öğretmen olarak bizlerin bilimsel kanıt temelli uygulamaları biliyor ve etkili bir biçimde kullanabiliyor olması beklenmektedir" dedi. Gündoğar, "Eğitimde erişilebilirlik odağında gerçekleştirdiğimiz tez çalışmamızda, her bireyin gereksiniminin dikkate alınarak 'engelsiz üniversite' eğitiminde yasal düzenlemelerin yanı sıra, etkili uygulamalar, rol ve sorumluluklar, hak temelli kapsayıcı eğitime dikkat çekmeyi amaçladık. Özellikle yükseköğretim sürecinde etkili uygulamaların belirlenmesi, izleme ve değerlendirme verilerinin elde edilerek paylaşılmasını temel alan çalışmaların herkes için sürdürülebilir ve erişilebilir nitelikli eğitime katkı sağlayacağını düşünebiliriz" diye konuştu.