İÇİŞLERİ Bakanlığı'nca tüm acil numaraların tek merkezde toplanması amacıyla yürütülen 112 projesi kapsamında Niğde'ye kurulan 112 Acil Çağrı Merkezi'ne yapılan çağrıların yüzde 48'ini asılsız ve gereksiz olarak nitelendirilen çağrılar oluşturuyor. Gereksiz çağrılar nedeniyle acil çağrıları bekletmek zorunda kalan çağrı merkezi çalışanları ise vatandaşları ikna etmekte güçlük çekiyor. Niğde 112 Çağrı Merkezi Müdürü İzzet Gebelek, 2003 yılından beri tek çağrı numarası ile 112 Çağrı Merkezi'nin hizmet vermeye başlandığını ve 2020 yılının Ocak ayından Kasım ayına kadar 485 bin 361 adet çağrı geldiğini ve gelen çağrıların yüzde 48'ini asılsız yani gereksiz çağrıların oluşturduğunu ifade etti.
Hayrettin Şimşek