AKDENİZ Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (AHBİB) Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Arslan, "İhracatımızın sürekliliği ve etkinliğini artırılması için hububat ve bakliyat ürünlerinde markalaşmak zorundayız. Markalaşma, ihracatın kolaylaşmasını sağlayacağı gibi ürünlerin hak ettiği fiyatlar üzerinden pazarlanabilmesine imkan verecektir" dedi. Türkiye'nin hububat, bakliyat ve yağlı tohumlar üretimindeki gücünün yanı sıra uluslararası standartlarda, modern ambalajlama ve paketleme tesislerine sahip olduğunu kaydeden AHBİB Başkanı Hüseyin Arslan, "Türk firmaları dünya un, mercimek ve makarna piyasasında önde gelen ihracatçılar konumundadır. Ancak, mevcut ihraç pazarlarımızı korumak ve yeni pazarlara açılabilmek için gıda tedarik zincirinde yaşanabilecek değişiklikleri de iyi okumamız gerekiyor" diye konuştu. Koronavirüs salgınıyla başlayan yeni normalde dikkat edilmesi gereken en önemli konuların başında ürün kalitesi ve markalaşma geldiğini kaydeden Arslan, "Türk hububat ve bakliyat sektörünün bu süreçte ortaya çıkan fırsatları değerlendirip atılım yapması için uluslararası piyasalarda boy gösterecek markalar oluşturmaya yoğunlaşması gerekiyor" dedi.