Türk oyun firması Peak'in 1,8 milyar dolara ABD'li Zynga firmasına satılması bize ne öğretti? Para yüzünden Türkiye tarihinin en değerli şirketlerinden birini kaybedebileceğimizi mi öğrendik sizce? Elbette hayır… Eğer ülkemiz için gurur verici bu satış dersine iyi çalışırsak geleceğimizi aydınlatacak, ekonomimize ve toplumsal kalkınmamıza level atlatacak öyle güzel şeyler var ki… En azından şunu söyleyebilirim; yaş ortalaması 29 olan ülkemize öyle güzel örnek oldular ki onları yüreğimle ayakta alkışlıyorum. Ayrıca burada altını çizmekte fayda var, Peak faaliyetlerine ekibinde ve yönetiminde hiçbir değişiklik olmadan kendi markası altında sürdürerek bir Türk şirketi olarak kalmaya devam edecek. Yani para yüzünden bir şirketimizi kaybetmedik, aksine hep birlikte kazandık.
Dünyanın en iyi puzzle oyunu geliştiricilerinden biri olan Peak şirketinin Kurucusu ve Üst Yöneticisi (CEO) Sidar Şahin'in dediği gibi "bu daha yolun başı." Ama birileri bu yolu çoktan yürüdü bitirdi hatta yeni yollara geçiyorlar. O nedenle hızla yol almak ve önümüzdekilere yetişebilmek için Peak satışından alınacak dersler çok çok önemli. Şirketi satın alan Zynga firması Peak için
"Böylesine yaratıcı ve tutkulu bir takımla yeteneklerimizi daha da ileri taşıyacak olmak bizi heyecanlandırıyor" diyor. Bana göre bu satıştan çıkarmamız gereken ilk ders
"takım olabilmenin gücünü keşfetmek" olmalı. Zira kendine güvenen, inanan, işini seven, heyecanlı, hayalleri olan, genç bir takım Türkiye'de global mobil oyun sektörünün devlerinden birini yarattı. İkinci en önemli ders de "teknoloji okuryazarlığının" önemi… Ben teknolojiyi burada içerisinde yazılımın, dijitalleşmenin, yaratıcılığın, geleceği görebilmenin, katma değerin, kazancın yer aldığı geniş ve çok yönlü bir kavram olarak kullanıyorum. Çünkü teknolojiyi artık hepimiz kullanıyoruz daha doğrusu tüketiyoruz. Hepimizin cebinde teknoloji…
Marifet cebindeki oyunda skor yapabilmekte değil, oyunu yazabilmekte.! Marifet fabrikadaki makine ile ürünü üretmekte değil artık. Marifet o makineyi üretebilmekte. İşin sırrı tükettiğini üretebilmekte saklı.