13 TEKNİK HATADAN 9 TANESİNİN ÇÖZÜLMESİ YA DA 'İKİNCİ SINIF' KATEGORİSİNE İNDİRİLMESİ PLANLANIYOR
Derginin gizli belgelere dayandırdığını bildirdiği haberine göre ABD Savunma Bakanlığı (Pentagon) yetkililerinin yıllardır şikâyet ettiği F-35 programındaki sorunlar, tahmin edilenden daha büyük boyutta olabilir. Birinci derece olarak sınıflandırılan 13 teknik hatadan 9 tanesinin çözülmesi ya da 'ikinci sınıf' kategorisine indirilmesi planlanıyor. Haberde söz konusu sorunlara örnek olarak F-35B ve F-35C pilotlarının uçak gövdesine zarar gelmemesi için hızı sınırlaması, kokpit basıncının pilotlarda kulak ağrısına ve acıya sebep olması, süpersonik uçuşların uçağın kaplamasına zarar vermesi ve uçakta zaman zaman yaşanan yalpalamanın pilotlar tarafından kontrol edilememesi belirtiliyor.
"BU SORUNLAR SADECE ABD HAVA KUVVETLERİ VE ABD DONANMASININ ÜSLERİNİ ETKİLEMEYECEK"
ABD Savunma Bakanlığı'nın F-35 programı konusunda zamanının kısıtlı olduğu belirtilirken, 2019'un sonu itibarıyla ABD'nin F-35 geliştirme aşamasını sonlandırmak ve seri üretim sürecine başlama konusunda mutlak bir karar alması gerektiği ifade edildi. Defense News haberde, "Bu sorunlar sadece ABD Hava Kuvvetleri ve ABD donanmasının üslerini etkilemeyecek. F-35'i geleceklerinin hava gücü olarak seçen 11 ülke (Avustralya, Belçika, Danimarka, Türkiye, İtalya, İsrail, Norveç, Japonya, Güney Kore, Hollanda ve İngiltere) ve F-35'in geliştirilmesi için fonlara destek sağlayan 9 partner ülke de bu sorunlardan etkilenecek" ifadesini kullandı.
JAPONYA'DA F-35 SAVAŞ UÇAĞI KALKTIKTAN 28 DAKİKA SONRA RADARDAN KAYBOLMUŞTU
Japonya'da 9 Nisan'da bir F-35 savaş uçağı kalktıktan 28 dakika sonra radardan kaybolmuştu. Yere çakılan uçakla ilgili hazırlanan raporda, kazanın büyük ihtimalle pilotun baş dönmesi nedeniyle gerçekleştiği açıklanmıştı. Japonya, olayın ardından bütün F-35 uçuşlarını durdurdu.
Kaynak: Hürriyet