Beşiktaş merkezde oturanlar, trafiğin büyük bir sorun olduğunu iyi bilir.
Bir süredir kafeler, yeme-içme mekanları Beşiktaş'a kaydı.
Beşiktaş'ta yaya trafiği bile arttı!
Dolmabahçe- Kabataş'tan Beşiktaş'a, Levazım'a, Zincirlikuyu'ya gitmek büyük işkence.
Özellikle iş çıkışları Kabataş'tan başlayan trafik, Levent'e kadar devam ediyor.
Bir de buna köprü trafiğini ekleyin. Beşiktaş'ın maçlarının olduğu günlerde ise trafik tamamen felç...
Kabataş, Beşiktaş ile Mecidiyeköy'ü bağlayacak metro hattına geç başlandı ama sonu güzel olacak.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin Beşiktaş trafiğini rahatlatacak ikinci büyük projesi ise Dolmabahçe ile Levazım arasına yapılacak olan Maçka Tüneli. İki tüp olarak inşa edilecek tünelin toplam uzunluğu 7 bin 800 metre olacak. Tünel bittiğinde Taksim ve Kabataş yönünden gelen araçlar; Beşiktaş Meydanı, Çırağan Caddesi, Yıldız Yokuşu ve Esentepe trafiğine girmeden Zincirlikuyu-Ortaköy yönüne kesintisiz bir şekilde ulaşabilecek. Bu sayede Dolmabahçe- Levazım arasında 70 dakikayı bulan yolculuk süresi, beş dakikaya inecek.
Maçka Parkı'nda tünel için çalışmaların başlaması ve birçok ağacın işaretlenmesi, çevre dostu insanlarda panik yarattı.
Ağaçların kesilmesini, parkın küçülmesini kimse istemez ama projenin detaylarını öğrenmeden kazan kaldırmak da olmaz.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, tünel çalışmasının her aşamasında yeşil alan hassasiyeti gözetileceğini açıkladı.
ESKİSİ GİBİ OLACAK
Toplam büyüklüğü 140 bin metrekare olan Maçka Parkı'nın sadece 3 bin 500 metrekarelik bölümünde çalışma yapılacak ve bu alandaki 85 ağaç, Bahçeköy Mehmet Akif Ersoy Tabiat Parkı'na dikilecek.
Park dışında kalan 91 ağaç, başka bölgelere nakledilecek.
Çalışmalardan sonra bölge tekrar ağaçlandırılacak. Çalışma tamamlandığında, 3 bin 500 metrekarelik alan yeniden yeşillendirilip eski haline döndürülecek.
Belediye, inşaat alanının aynen eskisi gibi yeşillendirileceğinin de sözünü veriyorsa, bu projeye itiraz eden olmaz herhalde...