iPhone'un yeni modellerinin tanıtımı hem medyadan, hem de sosyal medyadan canlı yayınlandı. Ürünlerle ilgili hemen analizler, yorumlar paylaşıldı.
Sosyal medyada milyonlarca insan yorumda bulundu, haberler paylaşıldı. Yeni modellerin fiyatları, vergisi tartışıldı.
Şimdi sırada yeni modellerle ilgili yapılacak testler var, onlar da tartışma yaratacak. Bir de sosyal medyadaki caps'ler var. Bir sürü esprili caps ışık hızında paylaşılıyor. iPhone gerçekten şanslı bir marka, yeni bir model çıkardığında reklam yapmasına gerek kalmıyor.
Elbette iPhone şansını kendi yarattı, cep telefonu teknolojisini değiştirdi ve şimdi lider olmanın keyfini sürüyor. Elbette bu markanın yeni modellerinin haber değeri var, insanlar merak ediyor.
Benim asıl anlamadığım; medyada iPhone'un devasa boyutlarda beleş reklamı yapılırken, haberlerde birçok farklı sektördeki markaların isimlerine bile yer verilmemesi. En basit örneğiyle, bir magazin haberinde ünlü çiftin görüntülendiği mekan bile kolay kolay yazılmaz. Giyimkuşam, kozmetik, ilaç, beyaz eşya, inşaat vs. birçok sektörle ilgili haberlerde marka isimlerine az yer verilir. Mesela bir magazin, kültür-sanat ya da spor haberinde bir markanın ismi alakasız bir şekilde geçiyorsa editör anında siler. Yeşilçam filmlerinde bile eğer sahnede bir marka ismi gözüküyorsa hemen buzlanır. Ama söz konusu iPhone olunca yer gök inler. Bu ne yaman çelişkidir böyle!