Arda Turan'lı Opet reklamını ilk izlediğimde anlamadım. Şaka değil; bazı sahnelerde Arda Turan'ın ne dediği anlaşılmıyor. Tamam, doğallık güzel ama 'Baklavamıoyıaaa' falan derken Arda aşırı doğal konuşmuş ve dublaj ihtiyacı doğmuş.
Hakan Şükür'den Fatih Terim'e kim yurt dışına çıksa; reklamlarda hep Türk yemeklerine duyulan özlem ön plana çıkıyor. Baklava, dolma, çay vs; bu klişelere doymadık mı artık?
Reklamda başta 'Aa Opet, İspanya'ya da şube açmış' diye seviniyorsunuz sonra bunun hayal olduğunu anlıyorsunuz.
Keşke bu gerçek olsaydı diye düşünüyorsunuz ve bunun gerçek olmaması da hayal kırıklığı yaratıyor. Reklamın bilinçaltının hayal kırıklığı yaratmasının markaya nasıl bir katkısı olabilir acaba?
Reklamın 'Anlamazsın dede anlamazsın' sloganı da aşırı milliyetçi. Vatan hasreti sadece bize özgü bir durum mu?
Bir İspanyol da vatan hasreti çekemez mi?
Milyon dolarlar kazanan bir futbol yıldızı, gurbette yerli benzinci hasreti çeker mi? Gurbetteki yalnız futbolcu imajı da inandırıcı değil. En azından Arda Turan için inandırıcı değil. Arda neredeyse her hafta Türkiye'de.
Ayrıca 'Türkiye, Arda'nın yanında' mesajı ne kadar gerçekçi? Arda, Barcelona'da oynuyor diye sevindik ama hepsi o kadar. Lamborghini ile dolaşan, birçok insanın hayalini kuramayacağı kadar çok para kazanan Arda için daha ne kadar sevinebiliriz ki? Niye Arda'nın yanında olayım, benim için mi Barcelona'da oynuyor? Ha Milli Takım reklam filmi olur, o zaman iş değişir ama sırf bu reklam için bile sosyal medyada 'Arda'nın arkasında değilim' diye yazanlar oldu. Futbolcuların Avrupa'ya yeni açıldığı 90'ların sonu, 2000'lerin başı olsa; bu aşırı duygusal milliyetçi reklam tutabilirdi ama yıl 2016; Türkiye çok ama çok değişti.