Tüm sanatçıların bir keşfedilme hikayesi vardır... Kimi keşifler ise film senaryolarını aratmaz. Son günlerde radyolarda duyduğum iki şarkıdan biri Sinan Akçıl ve Enes Yolcu'nun düeti 'Bye Bye', diğeri ise Bilal Sonses ve Yıldız Tilbe'nin 'Hasbelkader' isimli şarkıları. Bir şarkının yoldan geçip giden arabalarda sık çalındığını duyuyorsak bu 'tutmuş' demektir. Gelelim sanat dünyasına katılan bence son yılların en iyi sese sahip ismi Enes Yolcu'nun keşfedilme hikayesine. Enes, pek çok sanatçının orkestrasında bağlama ve uduyla eşlik eden bir müzisyenmiş. Hatta İbrahim Erkal'ın manevi oğluymuş. Sinan Akçıl da stüdyoda 'Bye Bye' şarkısının çalışmaları sırasında Enes'in şarkıyı mırıldandığını duyunca ona dönerek "Bu şarkıda düet yapalım" demiş. İşte Enes'in popüler dünyaya adım atma sebebi Sinan Akçıl'la yaşadığı bu olay olmuş. Yıllarca pek çok sanatçı Enes'in sesini keşfedememiş ancak Sinan, bestelerin altın çocuğu, ses avcısı olarak müzik dünyasına muhteşem bir ses kazandırmış oldu. Teşekkürler Sinan Akçıl!
BESTELER ONA AİT
Geçtiğimiz hafta hem yazılı basında, hem de sosyal medyada '6' isimli yeni bir albümün haberlerini gördüm. Albümün adı dikkatimi çekti. Önce dinledim, sonra da albümün sahibi Kahraman Deniz'i biraz araştırdım. Albümdeki sekiz şarkının tamamının söz ve müziğine kendisi imza atmış. Daha önce çıkardığı şarkılarla tüm dijital platformlarda ciddi bir dinleyici kitlesi var. Bu da, kendine özgü sözleri ve yorumuyla benim dikkatimi çeken alternatif müzik temsilcisi Kahraman Deniz'in müzikte uzun yıllar var olacağının göstergesi. Yolu açık olsun...
Spotify'ın sanatçılara büyük ayıbı
Son günlerde sosyal medyada yeni bir akım yaşandı. Dünyaca ünlü yıldızların da dahil olduğu bu akımda; herkes Spotify'da 2020 özetini paylaştı. Maşallah tüm sanatçılar da heyecanla neye hizmet ettiklerini bilmeden şarkılarının ne kadar çok dinlendiğini paylaştı. Bu bir reklamdı aslında. Dijital platformu yönetenler, akıllıca sanatçıları kullandı. Yazık, sanatçıların hepsi de bu tongaya düştü. Binlerce sanatçı, bir kuruş para almadan Spotify'ı paylaşarak dijital platformun güzelce reklamını yaptılar. Bu konu ile ilgili olarak Sony Müzik Türkiye Genel Müdürü Özden Bora, "Yeni tüketici profili ile tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de dijital müzik platformları merkeze oturmuş durumda. Özellikle son bir yıldır içinde olduğumuz pandemi döneminde canlı konserlerin yapılamaması sanatçı ile dinleyici arasındaki sıcak teması, iletişimi bir nebze sekteye uğrattı. Her türlü iletişim sosyal medya ve dijital üzerinden ilerliyor. Bütün bunlar göz önüne alındığında öne çıkan dijital market verileri ve paylaşımları başarıyı, takdiri, iletişimi ve motivasyonu arttırarak bir sinerji yansıttı" dedi. DMC Genel Müdürü Samsun Demir ise; "Bu dijital platform çok akıllıca reklamlarını yaptırdı" dedi.