Türkiye'nin en iyi haber sitesi
YÜKSEL AYTUĞ

Atv dizileri haftayı parselledi

'Dizi atv'de izlenir' sloganı hiçbir dönemde bu denli anlam kazanmamıştı. Atv, ekrana sürdüğü her dizisini fenomen haline dönüştürmeyi, izleyiciyi ekrana bağlamayı başarıyor. Zirvenin tek sahibi atv, dizi kulvarında rakiplerine adeta nal toplatıyor.
Sizi bilmem ama benim dizi takvimim şöyle: Pazar:
Zengin ve Yoksul, Pazartesi:
Çukur, Salı: Eşkıya Dünyaya Hükümdar Olmaz, Çarşamba: Sen Anlat Karadeniz, Perşembe: Bir Zamanlar Çukurova, Cuma:
Hercai. Cumartesi ise dizilerden soluklanıp Kim Milyoner Olmak İster? ile kafa dağıtıyorum.
Diğer dizi ve programları ise 'mesleğim icabı' takip ediyorum.
Dikkat ederseniz, sadece pazartesi geceleri Çukur için atv ekranından ayrılabiliyorum.
Ama bu durum da uzun süreceğe benzemiyor. Zira Çukur giderek kan kaybedip izleyicinin deyimiyle 'komedi dizisine' döndü. Atv'nin yeni dizisi Canevim eğer pazartesi gününde yayına verilirse, Çukur'un tahtı da sallanacağa benziyor. Dedim ya; Türk televizyon tarihinde hiçbir dönem bir kanal, dizi kulvarına bu denli ipotek koymamış, mühür vurmamıştı.
Sadece diziler mi? Prime time kuşağında bilgi yarışması yayınlayan ve onca iddialı program ve yapım arasında sürekli reyting listesinin zirvelerine oynayan bir başka kanal biliyor musunuz? Kim Milyoner Olmak İster? işte bunu başarıyor.
Gelelim gündüz kuşağına...
Hani geçenlerde bu sütunlarda 'Atv dizilerinde kadın direnişi' başlığıyla bir yazı kaleme almıştım.
"Sen Anlat Karadeniz'de 'Nefes', Bir Zamanlar Çukurova'da 'Züleyha', erkekler tarafından ezilmeye çalışılan kadınların umut ışığı ve ilham kaynağı haline geldiler. Şimdi bunlara Hercai'nin 'Reyyan'ı da katıldı" demiştim.
Eksik yazmışım.
Atv ekranının iki güçlü kadınını unutmuşum: Müge Anlı ve Esra Erol... Gündüzleri kimse bu iki müthiş programcının eline su dökemiyor.
Onlar pamuk kalpleri ve yüksek vicdanlarıyla olduğu kadar, adalet duyguları ve gerçeğe ulaşma yolundaki üstün azimleriyle de ekranlardaki kadın direnişinin sembolleri haline geldiler. Zaten ulaştıkları yüksek reytingler de bunu kanıtlıyor.
Sözün özü: Televizyonların ekonomik darboğaza girdiği, reklam pastasının küçüldüğü, internet yayıncılığının önemli bir rakip haline geldiği bir dönemde atv'nin şu anda bulunduğu yere ancak şapka çıkartılır.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA