Yürütülen tescil süreci ve yapılan çalışmalar hakkında Gümüşhane Ticaret ve Sanayi Odası(GTSO) Başkanı İsmail Akçay açıklamalarda bulundu. Akçay, "Adı şehrimizle özdeşleşmiş olan ve evlerimizde sofralarımızı süsleyen, C vitamini kaynağı kuşburnu meyvesinden yapılmış olan ürünlerimizden olan Kuşburnu Nektarımızın, Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından Coğrafi İşaretli Ürün olarak tescil edilmesi amacıyla başlatmış olduğumuz çalışmalar sonuçlandı ve Gümüşhane Kuşburnu Nektarı şehrimizin 12. Coğrafi işaretli ürünü olarak tescil edildi" diye konuştu.
'COĞRAFİ ÖZELLİKLERİMİZ, BÖLGEDE YETİŞEN ÜRÜNLERİN KALİTESİNİ ARTIRMAKTADIR'
Gümüşhane'nin Coğrafi konumunun ve iklimsel özelliklerinin yetişen ürünlerin kalitesine, ayrı bir değer kattığını ifade eden GTSO Başkanı İsmail Akçay, "Gümüşhane Kuşburnu Nektarı; doğal ortamda yetişen Rosa Canina çeşidi kuşburnu bitkisinin meyveleri kullanılarak üretilen, bölgemize özgü bir üründür. Gümüşhane Kuşburnu Nektarı üretiminde kullanılan kuşburnu, şehrimizde yetişen bitkilerden temin edilmektedir. Coğrafi özellikleri bakımından şehrimizde yetişen meyvelerin çiçeklenme zamanı geç olduğundan, meyve güneş ışığından daha fazla yararlanıyor ve bu sebeple fenolik madde miktarı ile C vitamini miktarı yüksek oluyor. Bu durum, şehrimizde yetişen Kuşburnunun kalitesini artırıyor ve meyvenin kaliteli olmasıyla da bu meyveden üretilen Gümüşhane Kuşburnu Nektarının kalitesi de çok yüksek oluyor. Gümüşhane Kuşburnu Nektarımızın kalitesi ve C vitamini deposu olması da bu özelliğinden gelmektedir" ifadelerini kullandı.
'YEREL ÜRÜNLERİMİZİN EKONOMİYE KAZANDIRILMASI ÇOK ÖNEMLİ'
Yerel kalkınmanın anahtarlarından biri olan Coğrafi İşaretli Ürünlerin ekonomiye kazandırılmasının çok önemli olduğunu belirten Başkan Akçay, " Şehrimize özgü bu kültürel değerlerin ve yöresel lezzetlerin Coğrafi İşaretli ürün olarak tescil edilmesi, o ürünlerin yöresel bir marka haline getirilerek geleceğe aktarılması açısından çok önemli olduğu düşünüyoruz. Coğrafi işaret amblemine sahip ürünler, benzerlerinden kolayca ayrılabilir ve diğer ürünlere göre daha rahat ve yüksek değerle pazara sunulmaktadır. Dünyada coğrafi işaretli ürün pazarı yıllık 200 milyar dolara ulaştı. Bu pazardaki en büyük pay ise Avrupa Birliğinin (AB) tarımsal gıda ihracatının yüzde 17'sini coğrafi işaretli ürünler oluşturuyor. Biz ne yazık ki bu işin önemini çok geç fark ettik. Esasında yöresel ve coğrafi işaretli ürünlerimiz bizim zenginliğimiz, milli değerlerimiz. Bu mirası korumak hepimizin görevi.12 bin yıllık geçmişiyle onlarca medeniyete ev sahipliği yapan Anadolu'muz binlerce yöresel ürüne sahip" dedi.