Türkiye ikinci el online araç pazarında geçen ay en çok tercih edilen markalar sırasıyla Volkswagen (VW), Renault ve Fiat olmaya devam ederken, model bazında binekte en çok Clio, hafif ticaride ise Doblo satıldı.
AA muhabirinin Indicata'nın ikinci el online pazar raporundan derlediği verilere göre, Türkiye ikinci el online binek ve hafif ticari araç pazarında geçen ay 148 bin 345 (ilandan tamamen kaldırılan araçlar satılmış kabul edildiğinde) satış gerçekleşti. Şubat ayına kıyasla satışlarda yüzde 29 artış olurken, geçen yılın mart ayına kıyasla satışlarda yüzde 19, son 3 yılın ortalamasına bakıldığında da yüzde 11 düşüş kaydedildi.
Geçen ay ikinci el online satışlar içinde binek araçların payı yüzde 81, hafif ticari araçların payı da yüzde 19 olarak belirlendi.
Geçen ay 2. el online binek ve hafif ticari araç pazarında satılan araçların yüzde 76'sını ilk 10 marka gerçekleştirdi.
CLİO MARTTA DA İLK SIRAYI KORUDU
Mart ayında 2. el online binek araç pazarında toplam 120 bin 314 satış gerçekleşti.
Renault Clio 5 bin 792 adetle mart ayında da en çok satılan model oldu. Bunu 5 bin 684 adetle VW Passat, 5 bin 585 adetle Fiat Egea, 5 bin 34 adetle Renault Megane, 4 bin 67 adetle Toyota Corolla, 4 bin 31 adetle Ford Focus, 3 bin 52 adetle Honda Civic, 3 bin 39 adetle Opel Astra, 2 bin 826 adetle VW Polo ve 2 bin 810 adetle de Renault Symbol takip etti.
HAFİF TİCARİDE DOBLO İLK SIRADA
Geçen ay ikinci el online hafif ticari araç pazarında 28 bin 31 adetlik satış gerçekleşti. Fiat Doblo, 3 bin 967 adetle mart ayının en çok satılan hafif ticari modeli olurken, Ford Transit/ Tourneo Courier 3 bin 501 satışla ikinci ve Fiat Fiorino da 3 bin 493 satışla üçüncü sırada konumlandı.
Bu modelleri, 1.953 satışla VW Caddy, 1.860 satışla Ford Transit/Tourneo Connect, 1.568 adetle VW Transporter, 1.278 adetle Renault Kangoo, 1.241 adetle Ford Transit, 975 adetle Peugeot Partner ve 683 adetle de Citroen Berlingo izledi.
Rapordaki satış verileri, ikinci el ticareti yapan 40 binden fazla kurum ve kuruluşun online pazarda verdikleri ilan verilerine dayanıyor. Bunlar arasında "Sahibinden, Arabam, Letgo, VavaCars gibi listeleme sitelerinin yanı sıra, OEM'lerin kurumsal 2.el web siteleri, Leaseplan, Intercity ve Otokoç" gibi yüksek adetli satışların gerçekleştiği kurum ve platformlar yer alıyor.
RAKAMLAR İÇERİSİNDE BİREYSEL ARAÇ İLANLARINA AİT VERİLER BULUNMUYOR.
Online platformda ikinci el ticareti yapan kurumlar, iki sebeple satışa sundukları araçların ilanlarını geri çekiyor. Birincisi, değişen pazar koşullarına göre ilandaki araçların fiyatını revize ederek yeniden ilanı yayınlıyor. Söz konusu ilanların yeniden ne zaman yayınlandığı da Indicata tarafından takip ediliyor.