Türk askerinin gücünü artırmak için, Türk savunma sanayii de çalışmalarını yoğunlaştırdı. Yerli savunma ve güvenlik projeleri gelecekte daha verimli ve etkin hale getirilecek. Türk Askeri Fırat kalkanı operasyonu ve Afrin Zeytin Dalı operasyonunda milli silahları kullanarak önemli başarılar kazandı. Türk askerinin gücünü artırmak için, Türk Savunma Sanayi de çalışmalarını yoğunlaştırdı. Önümüzdeki dönemde savunma ve güvenlik projeleri hızlı, beklenen kalitede ve zamanında, verimli ve maliyet etkin bir şekilde gerçekleştirilecek. Bu kapsamda el yapımı patlayıcılarla etkin mücadeleye yönelik sistemlerin oluşturulmasından katmanlı hava ve balistik füze savunma sisteminin geliştirilmesine kadar birçok stratejik hedef üzerinde çalışılacak. Savunma Sanayi Müsteşarlığı (SSM), Türkiye'nin savunma ve güvenlik alanlarındaki gücünü artıracak yeteneklerini geliştirerek, savunma sanayinin sürdürülebilirliğini sağlayacak programları devreye sokuyor. 2021 yılına kadar olan süreçte Türk Savunma Sanayi'nin modernizasyon projelerinde hız, kalite ve maliyet etkinliği ön plana alındı. Planlanan hedefler çerçevesinde uygulanacak olan projelerde kaynakları verimli ve etkin kullanarak sürdürülebilirliği ve üretkenliği artırmak, sürekli iyileştirmeyi sağlayarak, ihtiyaç makamı beklentilerinin karşılanma gücünü yükseltmek için çalışmalar yürütülecek. Bu kapsamda savunmada belirlenen stratejilerden öne çıkanlar şöyle: - Hafif Orta Sınıf (HOS) helikopter programlarını milli imkanlarla gerçekleştirmek, - Katmanlı hava ve balistik füze savunma yeteneğini, yurtiçi imkanların azami şekilde kullanılarak hayata geçirilmesi, - Füze ve torpido sistem ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik projeleri yürütmek, - El yapımı patlayıcılarla etkili mücadeleye yönelik sistem ve teknolojilerin geliştirilmesini ve bunların da hızla kullanıma alınmasını sağlamak. Türk Hava Kuvvetleri, pilotların jet uçuş eğitimlerinde T-38 tipi uçakları emekliye ayırırken, boşluğu TAI'nin geliştirdiği yeni nesil eğitim uçakları 'Hürjet' lerle doldurmaya hazırlanıyor. Türk Hava Kuvvetleri'nde geçen yıl başlatılan Hürjet projesinin ayrıntıları ortaya çıkmaya başladı. Türk Hava Kuvvetleri, pilotların jet uçuş eğitimlerinde T-38 tipi uçakları emekliye ayırırken, boşluğu TAI'nin geliştirdiği yeni nesil eğitim uçakları 'Hürjet' lerle doldurmaya hazırlanıyor. Hürjet, pilot eğitimlerinin yanı sıra terörle mücadele ve sınır güvenliği operasyonlarında da kullanılaca Operasyonlarda hali hazırda kullanılan F-16'ların yanı sıra önümüzdeki dönemde envantere girecek F-35 ve milli T-FX savaş uçaklarına 'yakın hava desteği sağlanması' amacıyla da Hürjet uçuş yapacak. Hürjet 1.2 mach (saatte 1471 kilometre) hıza ulaşabilecek ve 45 bin feet (13 bin 716 metre) azami irtifada görev yapabilecek. Hafif taarruz uçağı konfigrasyonunda üretilecek Hürjet; mühimmat, radar, kamera gibi 3 ton faydalı yük taşıyabilecek. Türk Hava Kuvvetleri envanterinde, 1961-1972 yılları arasında üretilen T-38 jet eğitim uçaklarından 70 adet bulunuyor. Hürjet üretim adedinin, hafif taarruz uçağı ihtiyaçları kapsamında, 70'in üzerine çıkması bekleniyor. İlk uçuşunu 2022 yılında yapması öngörülen Hürjet'in, dost ve müttefik ülkelerin hava kuvvetlerinin hizmetine de sunulması Her geçen gün gücüne güç katan Türk Silahlı Kuvvetleri'nin envanteri de giderek büyüyor. İşte TSK'nın elindeki askeri araçlar; Türk mühendislerinin uzun süredir üzerinde çalıştığı ATAK 2'nin yeni görüntüleri ilk kez yayınlandı! ATAK 2 Taarruz Heli̇kopteri̇, T129 ATAK Helikopteri'nde kazanılan teknolojik bilgi birikimi ve operasyonel tecrübeyle tamamen milli olarak, yerli imkan ve kabiliyetlerle tasarlanacak. T625 Genel Maksat Helikopteri Projesi kapsamında geliştirilen alt sistemlerin de kullanılacağı ATAK 2, artırılacak faydalı yok, modern aviyonik sistemler ve düşürülmüş lojistik maliyetiyle yüksek performansa sahip olacak. 10 Ton Sınıfı Genel Maksat Heli̇kopteri̇ Projesi ile arama-kurtarma ve deniz üstü operasyonlara uygun, askeri konfigürasyona sahip 10 ton sınıfında bir genel maksat helikopterinin geliştirilmesi hedefleniyor. Helikopter, ayakta durmaya elverişli geniş kabinli, arkadan rampa kapağı olan ve katlanabilir iniş takımları bulunacak şekilde operasyonel gereksinimler göz önünde bulundurularak tasarlanacak. 10 Ton Sınıfı Genel Maksat Heli̇kopteri̇, 20'den fazla personel kapasitesine, 170 knot azami hıza ve bin kilometre menzile sahip olacak şekilde donatılacak. Ancak ATAK 2 yalnız gelmiyor! Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ'nin (TUSAŞ/TAI), Yeni Nesil Temel Eğitim Uçağı'nın (HÜRKUŞ) jet versiyonu olarak başlattığı 'HÜRJET' Projesi'nin konsept tasarımına ilişkin görüntüsü ortaya çıktı. TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil HÜRJET Projesi'nin yönetim kurulundan geçtiğini ve başladığını söyledi. Kotil, 'Bunun 6 aylık mimari çalışma dönemi var. Yönetim kurulundan aldığımız bütçe bu dönem için. Bu aslında projenin ön çalışması. Devletin bize bunu sipariş vermesini bekliyoruz.' dedi. Bu jet bir yana Türk mühendislerinin geliştirdiği 'canavar'ları hiç gördünüz mü? Tanklar, silahlar ve daha neler neler... İşte Türk ordusunun kullandığı son teknoloji o 'canavar'lar... Yerli 'Kaplan' engel tanımıyor; sürücü için karanlıkta araç kullanımına imkan sağlayan entegre gece görüş sistemleri... Ülkemizdeki birçok savunma şirketi, elektronik harp konusunda hassasiyet göstererek savunma sanayisinin güçlendirilmesi konusunda çaba sarf ediyor. FNNS Savunma Sistemleri A.Ş. tarafından geliştirilen yeni nesil zırhlı muharebe aracı Kaplan ise üstün özellikleriyle göz dolduruyor. Türk Silahlı Kuvvetleri ile dost ve müttefik dünya ordularının taktik ve teknik ihtiyaçlarını karşılama amacıyla geliştirilen yeni nesil zırhlı paletli araçların son üyesi Kaplan YN-ZMA, muharebe ağırlığına bağlı olarak 22-25 Bg/ton güç ağırlık oranında, otomatik şanzımanlı, ana muharebe tankları ile ortak hareket yeteneğine sahip. Paletli, 6 yol tekerlekli, düşük siluetli, soğuk ve sıcak iklim koşullarında, çamurlu/engebeli arazilerde, asfalt veya stabilize yollarda yüksek hızlı hareket edebiliyor. Üstte ise, geniş personel kapağı ile sürücü için özel geliştirilen ve görüş açısını arttıran kapakları bulunuyor. Su içinde nokta dönüşü yapabildiği gibi geri istikamete de hareket edebilen araç, kullanıcıya su kenarında hiçbir hazırlık yapmadan suya girebilme imkânı da sağlıyor. Amfibi özelliğine sahip sınıfındaki az sayıdaki araçlardan biri olarak dikkat çeken Kaplan, araç arkasında yer alan iki adet su itki sistemi sayesinde derin ve akıntılı sularda operasyon yapmaya izin veriyor. Kaplan'da sürücüye, araç içerisinden dışarıyı izleme ve çepeçevre görüş imkanı sağlayan lazer korumalı cam periskoplar bulunuyor. Sürücü için karanlıkta araç kullanımına imkan sağlayan entegre gece görüş sistemleri, kullanıcının isteği doğrultusunda temin edilebiliyor. Katmerciler İcra Kurulu Başkan Vekili Furkan Katmerci'nin verdiği bilgilere göre Türkiye'nin ilk kez Hürriyet'te gördüğü Hızır, güçlü muhabere aracı olarak tanımlanıyor. 4x4 konfigürasyonunda güvenlik güçlerinin operasyonel ihtiyaçlarına uygun olarak şirketin Ar-Ge merkezinde geliştirilen Hızır, NATO standartlarında, 9 personel kapasiteli, yüksek balistik, mayın ve el yapımı patlayıcılara koruma seviyesine sahip zırhlı taktik tekerlekli bir araç. 4x4 zırhlı devriye aracı Jeep'e giydirilen Nefer zırhlama sisteminde ise, son teknoloji kompozit ve seramik bazlı malzeme kullanıldı. Şirketin iddiasına göre bu zırhla araç tam yüksek koruma sınıfına sahip oluyor. SOM - HASSAS GÜDÜMLÜ STAND OFF MÜHİMMAT Hassas Güdümlü Stand off Mühimmat (SOM) havadan karaya mühimmat ailesidir ve yoğun bir şekilde korunan kara ve deniz hedeflerine karşı kullanılmak üzere tasarlanmıştır. Gerekli olan operasyonel esnekliği destekleyecek modüler tasarıma sahiptir YÜZDE 100 MİLLİ TANK ALTAY Altay, Türkiye'nin geliştirdiği 3+ nesil ana muharebe tankıdır. Şu anda detaylı tasarım aşamasında. Otokar tarafından üretilen Türkiye'nin ilk Milli Ana Muharebe Tankı Altay'ın tasarımında, Türk Silahlı Kuvvetleri'nin gerçekleştirebileceği her türlü harekat şartları ve katılım sağlayacağı BM/NATO harekatlarının ihtiyaçları göz önünde bulunduruldu. Bu amaçla Altay, modern tanklarda kullanılan en yeni teknolojilerle donatıldı. Altay, sahip olacağı üstün ateş gücü ve isabet oranı, yüksek hareket kabiliyeti ile Türk Silahlı Kuvvetleri'nin en temel ve caydırıcı güçlerinden biri olacak. Altay tankında tank komutanı, nişancı, sürücü ve doldurucu olarak 4 mürettebat görev yapıyor. Altay'ın üzerinde ana silah olarak, birçok farklı mühimmatları atabilen 120 mm'lik 55 kalibre top bulunuyor Ana silah ve yardımcı silahların kontrol edilmesi için Altay'a özel yeni nesil atış kontrol sistemi çalışmaları ise devam ediyor. Bu sistem sayesinde Altay hareket halindeki hedefleri bile çok yüksek isabet oranıyla vurabilecek. Altay tankında, her türlü tehdide karşı tankı korumak üzere tasarlanan modüler kompozit zırhlar ve mürettebatın kimyasal, biyolojik, radyoaktif ve nükleer tehditlerin bulunduğu ortamlarda görevlerini gerçekleştirmesine olanak tanıyan yardımcı sistemler de bulunuyor. T-155 FIRTINA 'T-155 Fırtına' obüsü Türkiye'nin ürettiği bir Kundağı Motorlu Topçu Silah Sistemidir. Üzerine monte edilmiş 12 adet hidro-pnömatik süspansiyon ünitesi ve tekerlerinden oluşan gelişmiş süspansiyon sistemi sayesinde engebeli arazi dahil her türlü arazide rahatça harekat icra edebiliyor. Sakarya'nın Arifiye ilçesindeki 1'inci Ana Bakım Merkezi Komutanlığında seri üretim çalışmalarına 2001'de başlanan ve 2004-2014 yıllarında üretilen T-155 kundağı motorlu Fırtına obüsleri sürüş ve manevra kabiliyetleriyle günümüzün modern obüsleri arasında yer alıyor. Bin beygir gücündeki motorları sayesinde zorlu arazi şartlarında da hareket kabiliyetine sahip Fırtına obüsleri, 155 mm'lik NATO mühimmatıyla uyumlu tasarımı sayesinde müttefik güçlerle de ortak kullanım imkanı sağlıyor. Tamamen yerli imkanlarla, Türk mühendis ve işçileri tarafından tasarlanan Fırtına obüsleri, 20 ton zırh çeliği, 47 ton muharebe ağırlığı, 400 kilometre hareket sığasına sahip olması ve süratle mevzi değiştirebilme özellikleriyle düşmanlara korku salıyor. Dünya orduları arasında aynı sınıfta çok az sayıdaki silah sisteminde bulunan özelliklere sahip, 8 metrelik namlusuyla 40 kilometre uzaklıktaki hedeflere nokta atışı yapabilen TSK'nın vurucu gücü Fırtına obüsleri, küresel konumlandırma, otomatik namlu yönlendirme ve otomatik mermi doldurma sistemleri sayesinde yüksek ateş kabiliyeti sunuyor. HİSAR FÜZELERİ Türk Silahlı Kuvvetleri, askeri üs, liman, tesis ve birliklerin hava tehditlerinden korunması amacıyla değişen atış kontrol ve komuta kontrol altyapılarına uyumlu şekilde Hisar Füzelerini tasarladı Hisar Füzeleri; askeri üs, liman, tesis ve birliklerin hava tehditlerinden korunması amacı ile sabit ve döner kanatlı uçaklara, seyir füzelerine, havadan karaya atılan füzelere ve insansız hava araçlarına karşı HİSAR-A 10 +km, HİSAR-O 16 +km menzil aralıklarında kullanılan hava savunma füzeleridir. İşte Hisar füzelerinin fırlatıldığı andan bir kare... KAPLAN KAPLAN; muharebe ağırlığına bağlı olarak 22-25 Bg/ton güç ağırlık oranında, otomatik şanzımanlı, ana muharebe tankları ile ortak hareket yeteneğine sahip yeni nesil zırhlı muharebe aracı. Araç farklı alt sistemlerin entegre edilmesi suretiyle her türlü görevi yerine getirmeye olanak sağlayan platform tasarımına sahip. KAPLAN, balistik malzemelerden, balistik kaynak tekniği ile birleştirilerek imal edilir. Gövde; su sızdırmaz olup, kapaklar ve tapalar su sızdırmaz contalıdır. Güç grubu kabini ile genişletilmiş sürücü bölmesi aracın ön kısmında yer alırken; nişancı ve komutan mahalleri aracın orta kısımda bulunur. Geriye kalan arka kısımda ise personel taşıyıcı versiyonunda 8 kişilik, silah kuleli versiyonun da ise 6 kişilik personel (manga) bölümü yer alır.Sürücüye, araç içerisinden dışarıyı izleme ve çepeçevre görüş imkanı sağlayan lazer korumalı cam periskoplar mevcuttur. PARS 4X4 İleri gözetleme, anti- tank ve komuta kontrol gibi özel maksatlı görevleri yerine getirmek üzere tasarlanmış bir araçtır. Araç tüm operasyonel gereksinimlere cevap verecek şekilde kurgulanmıştır 25-30 Bg/ton gücündeki araç 1.9 m'lik düşük bir siluete ve amfibi özelliğe sahiptir. 5 kişilik mürettebatı bulunan araç hiçbir hazırlık gerektirmeden derin ve akıntılı suda operasyon yapabilir. Aracın sudaki arttırılmış manevra kabiliyeti ise, arkasında konumlandırılan iki adet su jeti ile sağlanmaktadır. Araç, suda nokta (Pivot) dönüşü yapabilmekte ve aynı zamanda arzu edildiğinde suda geri istikamete doğru hareket edebilme kabiliyetine sahip. Pars, mayınlara ve el yapımı patlayıcılara karşı korumalı olan aracın gövdesi, balistik malzemeden üretildi. CH-47 Chinook ağır yük helikopteri dahil her türlü askeri kargo uçağı ile taşınabiliyor. Teknoloji gelişiyor, Türk ordusu ve güvenlik güçleri de boş durmuyor. İşte karşınızda üretilen ve üretilmesi planlanan yerli silahlar... Bayraktar TB2 Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) envanterine giren ilk Milli İnsansız Hava Aracı Bayraktar TB2, yaklaşık bir yıldır süren çalışmalar sonunda silahlandırıldı. Silahlandırılmasıyla birlikte terörle mücadelede etkin bir rol üstlenen Bayraktar, ilk katıldığı operasyonda 5 teröristi etkisiz hale getirmişti. Bayraktar TB2 Türkiye, 2008'den beri ABD'den İHA almak istemiş ama ABD Kongresi'nden satış için onay çıkmamıştı. 2010 yılında İsrail'den alınan 10 heron için 250 milyon dolar ödenmişti. 12 adet Bayraktar'ın üretim maliyeti ise İsrail'e ödenen rakamın yalnızca 5'te 1'ine denk geliyor. Bayraktar, 2014 yılının Haziran ve Ağustos aylarında yapılan deneme uçuşlarında 27 bin feet irtifa ve 24 saat 34 dakika havada kalma süresiyle kendi sınıfında dünya rekorunun sahibi konumunda. Tüm zırhları deliyor! Bayraktar TB2'ye takılan Roketsan'ın geliştirdiği uzun menzilli tanksavar füze sistemi, yüksek teknolojisiyle tüm zırhlı tehditlere karşı üst düzey etki gösteriyor. 24,000 Feet Uçuş İrtifası 24 Saat Havada Kalış Süresi 150 Km Haberleşme Menzili Tam Otomatik Uçuş Kontrol ve 3 Yedekli Otopilot Sistemi (Triple Redundant) 150 KM haberleşme menzili Yer Sistemlerine bağımlı olmaksızın tam otomatik iniş ve kalkış özelliği GPS Bağımlılığı olmaksızın dâhili sensör füzyonu ile seyrüsefer özelliği Karbon fiber, Kevlar, Hibrid Kompozit Yapı Modüler Gövde, Kanat ve Kuyruk Yapısı Esnek Yakıt Tankları Sabit Arka İniş Takımı Katlanır Ön İniş Takımı Hassas Güdümlü Stand off Mühimmat (SOM) havadan karaya mühimmat ailesidir ve yoğun bir şekilde korunan kara ve deniz hedeflerine karşı kullanılmak üzere tasarlandı. Gerekli olan operasyonel esnekliği destekleyecek modüler tasarıma sahip. Türk Silahlı Kuvvetleri'nin resmi Youtube hesabında daha önce yerli seyir füzesi SOM'un bir minibüsü vurma anı görüntüleri yayınlandı. İşte kare kare SOM'un yarattığı tahribat... İşte kare kare SOM'un yarattığı tahribat... Türkiyenin en uzun menzilli füzelerinden biri olan som füzesi,diğer ülkelerin füzelerine göre 3 kat daha hızlı. Füzenin ağırlığı ise 600 kg olarak açıklandı. TÜBİTAK Sage'nin geliştirdiği som füzesi tüm hava koşullarında görev yapabiliyor.Ayrıca som füzesi maliyet olarakda çok ekonomik üretiliyor. Yüksek hassasiyetle hedefe yaklaşma 300 Km menzil (Menzili geliştiriliyor) Çok yüksek tahrip gücü Toplam 600 kilodan fazla ağırlığı Hava,Kara ve Denizden fırlatılabilmesi Diğer ülkelerin füzelerinden 3 kat daha hızlı hedefe ulaşma Altay, Türkiye'nin geliştirdiği 3 nesil ana muharebe tankıdır. Şu anda detaylı tasarım aşamasında Otokar tarafından üretilen Türkiye'nin ilk Milli Ana Muharebe Tankı Altay'ın tasarımında, Türk Silahlı Kuvvetleri'nin gerçekleştirebileceği her türlü harekat şartları ve katılım sağlayacağı BM/NATO harekatlarının ihtiyaçları göz önünde bulunduruldu. Bu amaçla Altay, modern tanklarda kullanılan en yeni teknolojilerle donatıldı. Altay, sahip olacağı üstün ateş gücü ve isabet oranı, yüksek hareket kabiliyeti ile Türk Silahlı Kuvvetleri'nin en temel ve caydırıcı güçlerinden biri olacak. Altay tankında tank komutanı, nişancı, sürücü ve doldurucu olarak 4 mürettebat görev yapıyor. Altay'ın üzerinde ana silah olarak, birçok farklı mühimmatları atabilen 120 mm'lik 55 kalibre top bulunuyor. Ana silah ve yardımcı silahların kontrol edilmesi için Altay'a özel yeni nesil atış kontrol sistemi çalışmaları ise devam ediyor. Bu sistem sayesinde Altay hareket halindeki hedefleri bile çok yüksek isabet oranıyla vurabilecek. Altay tankında, her türlü tehdide karşı tankı korumak üzere tasarlanan modüler kompozit zırhlar ve mürettebatın kimyasal, biyolojik, radyoaktif ve nükleer tehditlerin bulunduğu ortamlarda görevlerini gerçekleştirmesine olanak tanıyan yardımcı sistemler de bulunuyor. Türk Silahlı Kuvvetleri, askeri üs, liman, tesis ve birliklerin hava tehditlerinden korunması amacıyla değişen atış kontrol ve komuta kontrol altyapılarına uyumlu şekilde Hisar Füzelerini tasarladı. Hisar Füzeleri; askeri üs, liman, tesis ve birliklerin hava tehditlerinden korunması amacı ile sabit ve döner kanatlı uçaklara, seyir füzelerine, havadan karaya atılan füzelere ve insansız hava araçlarına karşı HİSAR-A 10 km, HİSAR-O 16 km menzil aralıklarında kullanılan hava savunma füzeleridir. İşte Hisar füzelerinin fırlatıldığı andan bir kare... KAPLAN; muharebe ağırlığına bağlı olarak 22-25 Bg/ton güç ağırlık oranında, otomatik şanzımanlı, ana muharebe tankları ile ortak hareket yeteneğine sahip yeni nesil zırhlı muharebe aracı. Araç farklı alt sistemlerin entegre edilmesi suretiyle her türlü görevi yerine getirmeye olanak sağlayan platform tasarımına sahip. KAPLAN, balistik malzemelerden, balistik kaynak tekniği ile birleştirilerek imal edilir. Gövde; su sızdırmaz olup, kapaklar ve tapalar su sızdırmaz contalıdır. Güç grubu kabini ile genişletilmiş sürücü bölmesi aracın ön kısmında yer alırken; nişancı ve komutan mahalleri aracın orta kısımda bulunur. Geriye kalan arka kısımda ise personel taşıyıcı versiyonunda 8 kişilik, silah kuleli versiyonun da ise 6 kişilik personel (manga) bölümü yer alır.Sürücüye, araç içerisinden dışarıyı izleme ve çepeçevre görüş imkanı sağlayan lazer korumalı cam periskoplar mevcuttur. İleri gözetleme, anti- tank ve komuta kontrol gibi özel maksatlı görevleri yerine getirmek üzere tasarlanmış bir araçtır. Araç tüm operasyonel gereksinimlere cevap verecek şekilde kurgulanmıştır. 25-30 Bg/ton gücündeki araç 1.9 m'lik düşük bir siluete ve amfibi özelliğe sahiptir. 5 kişilik mürettebatı bulunan araç hiçbir hazırlık gerektirmeden derin ve akıntılı suda operasyon yapabilir. Aracın sudaki arttırılmış manevra kabiliyeti ise, arkasında konumlandırılan iki adet su jeti ile sağlanmaktadır. Araç, suda nokta (Pivot) dönüşü yapabilmekte ve aynı zamanda arzu edildiğinde suda geri istikamete doğru hareket edebilme kabiliyetine sahip. Pars, mayınlara ve el yapımı patlayıcılara karşı korumalı olan aracın gövdesi, balistik malzemeden üretildi. CH-47 Chinook ağır yük helikopteri dahil her türlü askeri kargo uçağı ile taşınabiliyor. Konya'da bir yazılım firması, özellikle Doğu ve Güneydoğu'da terör örgütü PKK'ya karşı mücadele veren asker ve polisin kullanabilmesi için 'Ankerot' adını verdiği tank görünümlü uzaktan kumandalı mini insansız araç üretti. ASELSAN tarafından özgün olarak geliştirilen, hedef ülke radarların karıştırılıp aldatılmasını ve iş yapamaz hale getirilmesini sağlayan 'KORAL' Mobil Elektronik Harp Sistemi, Hava Kuvvetleri Komutanlığına teslim edildi. KORAL, kabul muayeneleri esnasında binden fazla test aşamasından geçerek performansını kanıtladı. Ülke savunmasında önemli bir görev üstlenen bu ürünün geliştirilmesi için ASELSAN ile birlikte 50'ye yakın yerli alt yüklenici çalıştı. KORAL Mobil Elektronik Harp Sistemi, askeri taktik araçlara entegre edilen ve geniş bir frekans bandında çalışan Elektronik Destek Sistemi (KORAL ED) ile Elektronik Taarruz Sistemi'nden (KORAL ET) oluşuyor. KORAL ED Sistemi radar yayınları için tespit, teşhis, yön bulma fonksiyonlarını yerine getirirken, KORAL ET Sistemi hedef radarların karıştırılıp aldatılmasını ve iş yapamaz hale getirilmesini sağlıyor. KORAL ED Sistemi radar yayınları için tespit, teşhis, yön bulma fonksiyonlarını yerine getirirken, KORAL ET Sistemi hedef radarların karıştırılıp aldatılmasını ve iş yapamaz hale getirilmesini sağlıyor. Türk ordusunun amfibik zırhlı aracı Kunduz-Azmim, hem karada hem de suda görev yapabiliyor. FNSS tarafından üretilen zırhlı istihkam aracı, savaş sırasında en kritik bölgelerde dahi görev alabiliyor. Aracın üzerinde; termal kamera, sis havanları, 2 adet su jeti, iklimlendirme ve KBRN Sistemi, Balast boşaltma sistemi, dozer bıçağı yer alıyor. 2 personelin kullandığı araç; karada saatte 45, su da ise 8.6 kilometre hız yapabiliyor. Azami 400 kilometre yol yapabilen zırhlı araç, nokta dönüşü de yapabiliyor. Tasarımı tamamlanan ilk milli fırkateyn 'TCG İstanbul'un ardından Deniz Kuvvetleri Komutanlığı adına ve Savunma Sanayi Müsteşarlığı tarafından İstanbul'daki Sedef Tersanesi'nde yaptırılan Türkiye'nin en büyük ve donanımlı savaş gemisinin ismi ve borda numarası belli oldu. 225 metre uzunluğunda tasarlanan TCG Anadolu, pek çok açıdan ilkleri barındıracak. Savaş helikopterleri ve savaş uçakları için yeniden dizayn edilen pisti, 12 derecelik eğimle daha elverişli hale getirildi. Böylece gemiye F35B sınıfı, 5. Nesil av ve bombardıman uçakları da inebilecek. 8 gelişmiş savaş helikopterini taşıyabilecek gemi, Ege, Karadeniz ve Akdeniz harekat alanlarında ve gerektiğinde Hint Okyanusu ve Atlantik Okyanusu'nda kullanılabilecek. Kara Kuvvetleri Komutanlığı'nın alçak ve orta irtifa hava savunma ihtiyaçlarını karşılamak üzere geliştirme çalışmalarına Aselsan tarafından 2010'da geliştirilmeye başlanan 'Kundağı Motorlu Hava Savunma Sistemi KORKUT' geliştirme aşamasının son noktası olan atışlı testleri de başarıyla tamamladı. Yapılan testlerde KORKUT AİC katapulttan atılan hedef uçağı ASELSAN'ın geliştirdiği yerli radar sistemiyle tespit edip, başarılı bir şekilde vurarak düşürdü. KORKUT test atışlarında sabit hedefleri de başarıyla vurdu.