Seksenli yıllarda Lamborghini’nin karoser geliştirmesinde önemli rol oynayan Horacio Pagani’nin kurduğu Pagani Automobiles, Zonda ile başlattığı efsaneyi, Huayra ile bir üst seviyeye taşıyor. Zonda'yı hatırlatan, karosere gömülü yuvarlak farlara sahip olan Huayra selefiyle karşılaştırıldığında karoserin genelinde de daha yuvarlak bir görünüm sunuyor. 4605 mm uzunluğundaki yeni süpersporcunun, marka sembolü dört egzoz çıkışına kadar uzanan tavanı etkileyici bir görünüme sahipken, martı kanadı kapılar da Mercedes-Benz SLS AMG'nin tek asfalt kuşu olmadığına gönderme yapıyorlar. Etkileyici karoser tasarımında iki detayı gözden kaçırmamak şart: Aracın hem yüzünde hem de arka bölümünde uçak kanatlarındaki flapları hatırlatan hareketli spoylerler kullanılmış. İç mekanda deri,karbon-fiber ve metalin göz kamaştıran bir birlikteliği hakim. Selef model Zonda'da olduğu gibi AMG imzalı 6.0 lt'lik çift turbo beslemeli V12 motorun görev yaptığı Huayra 700 HP'lik gücünü ve 1100 Nm'lik korkutucu maksimum tork değerini 7 kademeli çift debriyajlı bir sıralı şanzımanla arka tekerleklere iletirken, 370 km/s maksimum hıza ulaşıyor. 0'dan 100 km'ye yükselmesi için ise sadece 3.3 saniye yetiyor. Geliştirilmesi tam 7 yıl süren Huayra'nın gövdsesi tamamen karbon fiberden üretilmiş. Böylece hem daha hafif hem de daha dayanıklı olması sağlanmış. Ayrıca aracın tüm vidaları titanyumdan imal edilirken, her biri tek tek dayanıklılık testine tabi tutulmuş. İtalyan firma, otomobilin ismini rüzgar tanrısı Aymara Huayra Tata'dan esinlenerek koymuş. Dünya prömiyeri 2011 Cenevre Otomobil Fuarı'nda gerçekleştirilen Pagani Huayra'nın satış fiyatı 1.000.000 Euro civarında. Yılda sadece 25 adet üretilecek otomobil için şimdiden 50 kişi sıra almış bile. Eğer sizde bu muhteşem süperspora sahip olmak istiyorsanız hiç vakit kaybetmeden başvurmalısınız...