Trabzon-Bayburt arasındaki dağ yamaçlarında yer alan ve 'dünyanın en tehlikeli yolu' seçilen Derebaşı Virajları'nın, doğa tutkunları için turizme kazandırılması hedefleniyor Bir internet sitesi tarafından 'dünyanın en tehlikeli yolu' seçilen Derebaşı Virajları, doğa tutkunları için turizme kazandırılacak. Haberine göre 3 yıl önce 'dünyanın en tehlikeli yolu' seçilen Trabzon'un Çaykara ilçesindeki Derebaşı Virajları, Trabzon ile Bayburt'u, en kısa mesafe olan 3 bin 500 metre yükseklikteki Soğanlı Dağı üzerinden birbirine bağlıyor Bazı bölümleri Bolivya'daki 'ölüm yolu'ndan daha tehlikeli olduğu belirtilen yol, arazisindeki sarp kayalıkları ve 13 keskin virajıyla, sürücülere zor anlar yaşatıyor. İlk olarak 1914 yılındaki Rus işgali sırasında yöre halkının çalıştırılmasıyla inşa edildiği bilinen yolda, özellikle kış aylarında sis, yağmur, heyelan, kar ve çığ gibi doğa olayları sık sık yaşanıyor. Yol, kar yağışı nedeniyle yılın neredeyse 6 ayında ulaşıma kapanıyor. Yazın gelmesiyle zirvelerde eriyen karlar, adeta bir tablo gibi manzarası bulunan dağların arasından süzülerek derelere ulaşıyor. 'TURİZME KAZANDIRILMASI İÇİN ÇALIŞIYORUZ' İl Kültür ve Turizm Müdürü Ali Ayvazoğlu, yaptığı açıklamada, Of ilçesinden başlayarak Bayburt'a kadar uzanan D915 yolunun Karaçam mevkisindeki Derebaşı Virajları'nın sürücülere her dönem zor anlar yaşattığını söyledi. Yolun, dünya genelinde 'zor yol' olarak bilinirliğinin arttığına işaret eden Ayvazoğlu, 'Buradaki yol, dünyada zorlu yollar listesine girmiş durumda. Bölgede yolculuk yapanlara ayrı bir adrenalin yaşatıyor.' dedi. Ayvazoğlu, yolun, bu özelliğinin dışında doğasıyla da ilgi uyandırdığına dikkati çekerek, 'Dereleri, yeşil dağları ve temiz havasıyla, güzergahta yolculuk yapanlara doyumsuz manzaralar sunuyor. Bu nedenle bölgenin turizme kazandırılması için çalışıyoruz. Yerli ve yabancı turistleri tehlikeli yolun cazibesiyle buluşturmak istiyoruz.' diye konuştu. 'TANITIMINA YÖNELİK YARIŞMALAR DÜZENLEYECEĞİZ' Bölgede turizme yönelik yapılacak çalışmalara değinen Ayvazoğlu, yolun bulunduğu güzergahta off-road ve tırmanışla ilgili bir dizi yarışma düzenlemeyi düşündüklerini ifade etti. Ayvazoğlu, 'Amacımız doğal güzellikleriyle ünlü bölgemizde, alternatif turizm faaliyetlerine de imkan sağlayabilmek. Dünyaca ünlü Uzungöl'e gidilen karayolu güzergahında yer alan bu bölgenin, gelecekte önemli bir konuma sahip olacağını düşünüyorum.' diyerek sözlerini tamamladı. Dünyanın en zorlu yolları arasında gösterilen Bayburt-Trabzon arasında bulunan Soğanlı Dağı üzerindeki Derebaşı Virajları, yeni yerler keşfetmek isteyenleri ve heyecan ile macera arayanları bekliyor. Dünyanın en zorlu yollarını tanıtan bir internet sitesince 'dünyanın en tehlikeli yolu' olarak seçilen Trabzon-Bayburt arasındaki dağ yamaçlarından geçen Derebaşı Virajları, macera severleri bekliyor. Kullanıcılarına dünya genelindeki tehlikeli ve zorlu yolların tanıtımını yapan site tarafından 2 yıl önce dünyanın en tehlikeli yolu olarak belirlenen Derebaşı Virajları, Trabzon ile Bayburt illerini en kısa mesafe olan 3 bin 500 metre yükseklikteki Soğanlı Dağı üzerinden birbirine bağlıyor. Yaklaşık 106 kilometrelik güzergahtaki Derebaşı Virajları'nın Bolivya'da 'ölüm yolu' olarak nitelendirilen yoldan yer yer daha tehlikeli olduğu belirtiliyor. Trabzon'un Of ilçesinden başlayarak Bayburt'a kadar uzanan D915 yolunun Karaçam mevkisindeki Derebaşı Virajları bölümünde yer alan 13 keskin virajın tek seferde dönülmesi mümkün olmuyor. Yol, ilk olarak 1914 yılındaki Rus işgali sırasında yöre halkı çalıştırılarak arazideki sarp kayalıklarda adeta iğne ile kuyu kazarak inşa edildi.Karadeniz sınırında yer alması nedeniyle sis, yağmur, heyelan, kar ve çığ gibi doğa olaylarının yaygın yaşandığı Derebaşı Virajları mevkisi, bu özellikleriyle dünya genelinde 'zor yol' olarak anılıyor. Bayburt-Trabzon arasındaki karayoluna kar yağışı nedeniyle yılın 6 ayı ulaşım sağlanamıyor.Yöre halkı ise her türden kara aracıyla yolu kullanmaya devam ediyor. Dedeler ve torunları, aynı amaç için yıllarca çalıştı. 8 kilometrelik yol, 132 senede yapıldı. Devasa kayalar, insan gücüyle kırılıp, onlarca tünel kazıldı. Erzincan-Sivas karayoluna bağlanan Kemaliye'nin taş yolu, şimdi turizm amaçlı kullanılıyor. Erzincan'ın Karanlık Kanyonu Kemaliye ilçesinin hemen yanıbaşında yer alıyor. Kanyon boyunca devam eden yolda irili ufaklı birçok tünel var. O tüneller, yıllarca ilçenin ulaşımı için kullanılmış. Yapımı insan gücüne dayanıyor. Dedeler ve torunları aynı yolda çalışmış.8 kilometrelik yol, 132 yılda tamamlanmış. Yolun hikayesini bilenler 'Önceleri Kemaliye'ye çok kar yağarmış. 3-4 ay bütün çevre ile irtibatı kesilirmiş. 1800'lü yıllarda o zaman ilçenin büyükleri Fırat kenarından kıyıdan bir yol açarsak orası kar tutmaz kolaylıkla Erzincan- Sivas yoluna çakarız diye düşünmüşler. ' diye anlatıyor. O düşünce hayata geçirilmiş ama uzun bir zaman almış. Sadece insan geçebilecek olan tüneller yıllar sonra da araçların geçişi için genişletilmiş. Taş yol, yıllar sonra da olsa Kemaliye'yi Erzincan-Sivas karayoluna bağlamış. Artık bu yol ulaşımdan çok turizm amaçlı kullanılıyor. Erzincan'da, 'dünyanın en zorlu yolları' arasında gösterilen ve yapımı 132 yılda tamamlanan Kemaliye-Divriği arasındaki Taş Yolu, çok sayıda tünel, viraj ve keskin uçurumlarıyla hem yaya hem de araçla gezinti yapmak isteyen macera tutkunlarını cezbediyor. Kemaliye Belediye Başkanı Haznedar: 'Bu yolda büyük yarıklar ve keskin virajlar var. Yedi kilometre boyunca devam eden yolda araçların karşılıklı birbirini görmesi mümkün değil. Kemaliye Belediye Başkanı Haznedar: 'Bu yolda büyük yarıklar ve keskin virajlar var. Yedi kilometre boyunca devam eden yolda araçların karşılıklı birbirini görmesi mümkün değil. Burası, dünyanın en zor yollarından birisi' KEMAV Kemaliye Temsilcisi Güneysu: 'Buraya gelen birçok insan araçla gitmelerini bırakın 'Ben daha yürüyemeyeceğim' diye heyecan ve korkusunu dile getirip duruyor' Site kullanıcıları, yolun tehlike sıralamasında Bolivya'daki yolu geçtiğini sık sık belirtirken, o yolun sadece turistik amaçlı kullanıldığını, Bayburt'taki yolun ise insanlar için önemli bir güzergah olduğunu anlattılar.Dünyanın tehlikeli yollarını gezerek değerlendirme yapan site kullanıcıları, Bayburt'taki yol için 'sözler ve fotograflar ne kadar tehlikeli olduğunu anlatamaz' yorumunda bulundular. İşte 'dangerousroads' sitesine göre Türkiye'nin de en tehlike yolları... Kuş Yuvası GeçidiKarapınar - Gümüşkavak Yolu üzerindeki Kuş Yuvası Geçidi, yokuş yukarı, keskin zikzaklarla dolu ve dar bir geçittir. 1401 metre yükseklikte bir noktada yer alır. Dallıkavak Geçidi2349 metre yükseklikte yer alan, oldukça sert virajlara ve sık sık buzlanan yollara sahip bir yoldur. Uzungöl Yolu Uzungöl Yolu, Trabzon'un Çaykara ilçesinde bulunan 1125 metre yükseklikteki bir dağ gölü yoludur. Çamlıbel GeçidiÇamlıbel Geçidi Türkiye'nin en doğu noktalarından birinde yer alan, 2640 metre yükseklikte, Artvin'deki bir geçittir. Kemaliye Taş YoluKemaliye Taş Yolu dünyanın en keskin yollarından biridir. Doğu Anadolu Bölgesi'nde yer alan bu yol, çeşitli tünelleri, bariyersiz yolları ve sert virajlarıyla dünyaca ünlü Guoliang Tünel'inden bile korkutucudur. Çukuryurt Geçidi İç Anadolu Bölgesi'de Konya üzerinde yer alan oldukça sarp bir dağ yoludur Kop Dağı GeçidiKop Geçidi Erzurum dolaylarında, 2409 rakımda yer alan bir geçittir. Aşırı yükseklik ve bölgenin sert ikliminin yanında arazinin engebesi nedeniyle de oldukça tehlikeli bir yoldur. D-687 YoluBeyşehir ve Taşağıl arasındaki 148 kilometre uzunluğundaki bu dağ yolu, 22 km süren çakıllı kısmıyla dünyadaki bisikletçiler arasında oldukça ünlüdür. Ağzıaçık Geçidi 2248 metre yükseklikteki bir dağ yoludur. Sertavul GeçidiKaraman ile Mersin sınırlarında yer alan, Torosların eteklerinde seyreden 1660 metre yükseklikteki Sertavul Geçidi, tehlikeli bir dağ geçididir. Ilgazdağı GeçidiTürkiye'nin en kuzey noktalarından birinde, Kastamonu dolaylarında yer alan bu yol 1875 metre yükseklikte bir dağ yoludur. Ilgazdağı GeçidiTürkiye'nin en kuzey noktalarından birinde, Kastamonu dolaylarında yer alan bu yol 1875 metre yükseklikte bir dağ yoludur.