İstanbul Esenler'deki 15 Temmuz Demokrasi Otogarı'nda her gün bin 500 ile 2 bin arası otobüsü seferi yapıldı. Şehirlerarası ulaşım için kilit öneme sahip otogarın kolon ve kirişlerindeki korozyon, korku saçtı. Otogardaki birçok kolon ve kirişin sıvalarının döküldüğü açığa çıkan demirlerin ise paslandığı görülürken CHP'li İstanbul Büyükşehir Belediyesi "Yeniledik" diyerek algı yaratmaya çalıştı.
İddiaya göre, geçen yıl karot örneği alan yetkililer iş yeri sahiplerine konuyla alakalı herhangi bir açıklama yapmadı. Otogardaki iş yeri sahipleri ve çalışanlar muhtemel bir depremde kaçamayacaklarını, başka seçenekleri olamadığı için çalışmaya devam ettiklerini vurguladı.
Otogarın içinden metro geçtiği sırada iş yerinin sallandığını ifade eden Esat Tamer, "Tabutta yaşıyoruz. Buranın durumu çok kötü, güçlendirme şart" diyerek dert yandı. Öte yandan otogarla ilgili açıklama yapan uzmanlar ise alt katların acil şekilde kapatılması gerektiğini vurguladı.
Otogarda meydana gelen korozyon hakkında konuşan İstanbul Büyükşehir Belediyesi Meclisi Deprem ve Doğal Afet Komisyonu Başkanı İnşaat Mühendisi Oktay Birinci, "Binanın korozyona uğramasının en büyük sebeplerinden biri de üzerindeki dinamik yükler. Korozyon başlandıktan sonra binanın taşıyıcı sistemi yüzde 50 düşer" ifadelerini kullandı. Binanın güçlendirilebilir olduğunu dile getiren Birinci, can ve mal güvenliği açısından en azından alt katların kapatılması gerektiğini belirtti. İçler acısı bir durumda olan 28 yaşındaki otogarın durumunun ne olacağı merak uyandırıyor" ifadesini kullandı.
TAMAMEN KULLANIMA KAPATILMALI!
15 Temmuz ve Demokrasi Otogarı'na ait binanın alt katlarının kapatılması gerektiğini dile getiren İstanbul Büyükşehir Belediyesi Meclisi Deprem ve Doğal Afet Komisyonu Başkanı İnşaat Mühendisi Oktay Birinci, sözlerine şöyle devam etti: Binanın kesinlikle bakıma ve güçlendirmeye girmesi gerekiyor. Maliyeti hesaplandıktan sonra büyükşehir belediyesinin yıkıp yıkılmayacağına karar vermesi gerekiyor.