20 Şubat 1970'de temeli atılan ve Cumhuriyet'in 50. yıldönümü olan 30 Ekim 1973'de büyük bir törenle açılan Boğaziçi Köprüsü'nün kare kare yapılış hikayesi... 20 Şubat 1970: Beylerbeyi'ndeki temel atma töreni Mart 1970'de Ortaköy ayaklarının kazısı başladı. Hemen ardından da Beylerbeyi ayaklarının kazısı başladı. 4 Ağustos 1971'de Kule montajı yapıldı. Kule Montajı: 17 Ağustos 1971 Ortaköy kulesinin inşaatı Mayıs 1971'de Ortaköy çelik kulelerinin montajına başlandı. Beylerbeyi kulelerinin montajına ise Temmuz 197'de başlandı. Ocak 1972'de iki çelik kule de yükseldi. Dikey kulelerinin birbirleriyle yatay olarak bağlanması. Ocak 1972'de kuleler tamamlanınca Ortaköy'den Beylerbeyi'ne kadar denizin yüzeyine, birbirine paralel 2 adet kulavuz halat serildi ve bunlar kulelerden aynı anda çekilerek ilk birleşim sağlandı. Taşıyıcı çelik halatların çekilmesi... Beylerbeyi Kulesi 21 Şubat 1972'de kılavuz halatlar çekildi... Kuleler... Kulelerden birinin içi... Tabliyelerin orta kesimden başlayan montajı... Montaj devam ediyor... Son tabliye denizden montaja getirilirken... 26 Mart 1973'de son tabliye de monajlandı. Ardından 60 adet tabliye birbirine kaynaklandı. Böylece ilk kez yürüyerek Asya'dan Avrupa'ya geçildi... 26 Mart 1973'de son tabliyenin montajı tamamlanmak üzere... Nisan 1973'de kauçuk alaşımlı çift kat asfaltın dökümüne başlyandı. 1 Haziran 1973'de asfalt döküm işlemi sona erdi... Kulelerin altındaki geçiş noktalarına, köprüdeki genleşmeye uyum sağlaması amacıyla dönen levhalar monte edildi. Şubat 1973'de Ortaköy ve Beylerbeyi üzerinden geçen yaklaşım viyadüklerinin inşasına başlandı. Mayıs 1973'de bitirildi... Ortaköy yaklaşım viyadüğünün inşaatı... Yaklaşım viyadüğünün inşaası 8 Haziran 1973'de ilk defa araçla geçiş tecrübesi yapıldı... 15 Mart 1974'de Çevreyolu'nun önemli geçişlerinden olan Haliç Köprüsü'nün iki yakası birleştirildi ve yaya olarak geçildi. 10 Eylül 1974'de de Haliç Köprüsü açıldı. Gazeteci Muammer Tuncer Boğaziçi Köprüsü'nden geçen ilk aracı kullanan kişi olmak ister ve bisikleti ile köprüye geçer... İnşaatın son aşamaları... Açılış için mobil şeref tribünü araçları gidiyor... Köprü Cumhuriyetin 50. yıldönümü olan 29 Ekim'den bir gün sonra 30 Ekim 1973'de törenle açıldı... Açılış sabahı Tören alanında yayaların yürüyüşü başladı: 30 Ekim 1973 tarihinde saat 12.00'de, Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşunun 50. yıldönümü şerefine devlet töreniyle hizmete sokuldu. Yoğun yaya geçişi nedeniyle köprü salıncak gibi sallanmaya başlayınca çökme tehlikesi doğabileceği düşüncesiyle derhal yaya geçişlerine son verildi... İlk 24 saat içinden 28 bin 126 motorlu araç köprüden geçti. Bu rakam 402 araba vapurunun taşıyacağı araç adedine eşitti. Köprü 440 milyon liraya maloldu... Köprüden yayalara geçiş, 1 lira geçiş ücreti karşılığında 2 Mayıs 1974'de verildi. Köprünün taşıyıcı ayaklarının her birinde yayaları yukarıya taşıyan dev asansörler mevcuttu. Ancak köprüden aşağıya atlayanların sayısının artması yüzünden birkaç yıl sonra yayalara yasak geldi ve günümüze kadar köprü yaya geçişlerine kapatıldı.