O küçük hediyeye mani olan kıskaç makineleri aslında tamamen kandırmacaymış. İşte makinenin içerisindeki düzeneğin sırrı... Yapılan araştırmalarda, bu makinenin kar etmeden oyuncak vermediği kanıtlanmış. Tarihçi Phil Writer, bu tarz aletlerin kullanım kılavuzlarını incelemiş ve oldukça şaşırtıcı bir şey keşfetmiş. Şöyle ki; bu tarz makineler sadece kar ettikten sonra bizlere o 'kazandığımızı' zannettiğimiz oyuncakları veriyor. Düzeneğe göre, makinenin bir güç sistemi var ve oyuncağı almak için bu güç sisteminin tam kapasitede çalışması lazım. İşin çakallığı, bu sistem genelde tam çalışmıyor. Bizden istedikleri parayı aldıktan sonra, her 21 denemeden sadece bir tanesinde güç tam kapasite çalışıyor ve o 'talihli' kazanıyor. Fakat hemen umutlanmayın. Zira bu oyunu art arda 21 kere oynasanız bile ne zaman kazanacağınız garanti değil. Çünkü bu güç rastgele veriliyor. Yazılım öyle bir programlanmış ki, bizi kazanabileceğimize inandırıp sonra kaybettirerek bir kez daha denememizi sağlıyor. YENİ KIYAFETLERDE BULUNAN KUMAŞ PARÇASI Aldığınız ürünün sıcaklık ve deterjana nasıl tepki vereceğini denemek için düşünülmüştür. Böylece yeni aldığınız kıyafetlerinizi olası kazalardan korumayı öngörmüş olursunuz. SPAGETTİ İÇİN DELİKLİ KAŞIK Standart porsiyonda makarna pişirmek ve kuru makarna miktarını ölçmek için düşünülmüştür. GÖMLEK YAKASI VE KOLLARDAKİ YATAY İLİK Sadece yaka ve kollarda yatay olarak tasarlanmış olan bu durum düğme deliğinin kaymasını azaltmak ve daha kolay ilikleme sağmak amacıyla düşünülmüştür. GÖMLEK ARKASINDAKİ DÜĞME Kancaya gömleği asmak için sunulmuş bir tercih... Lavabolardaki bu küçük delik bakın ne işe yarıyor Lavabodaki su seviyesinin çok fazla yükseldiği durumlarda, o küçük delikten suyun tahliyesi sağlanıyor DİZÜSTÜ LAPTOP KABLOSUNUN ÜZERİNDEKİ APARAT Bu 'ferrit' denilen basit ama çok önemli bir cihazdır. Elektrik kablosundan müdahale olasılığını ortadan kaldırır. Eğer insan vücudu geçirdiği trafik kazalarından sonra kendi kendini koruyabilmek için evrimleşseydi ne olurdu? Avustralya Ulaşım Kazaları Komisyonu güvenliği kampanyası için ilginç bir projeye imza attı. İnsan vücudu geçirdiği trafik kazalarından sonra kendi kendini koruyabilmek için evrimleşseydi ne olurdu?' sorusundan yola çıkan sanatçı Patricia Piccinini ilginç bir çalışmaya imza attı. Piccini, 'Graham' adını verdiği projesi için kaza travmalarında uzmanlaşmış cerrahlarla çalıştı. İnsan bedeni yalnızca kendi hızında gerçekleşen kazalara direnç gösterebiliyor. Piccini, 'Graham' adını verdiği projesi için kaza travmalarında uzmanlaşmış cerrahlarla çalıştı. İnsan bedeni yalnızca kendi hızında gerçekleşen kazalara direnç gösterebiliyor. Piccini'nin çalışmalarına göre çarpma sırasında beynin zarar görmemesi için kask gibi evrimleşmiş bir kafası, epey kalın bir boynu, iç organları koruyabilmek için dışarı çıkmış ve airbag görevi görebilen göğüs kafesi gibi fiziksel özelliklere sahip olunması gerekiyor. Avustralya Trafik Kazaları Komisyonu; Graham'ı 'yollarda hayatta kalma şansı olan tek insan' olarak tanımlıyor. İki renkli silgileri diğerlerinden ayıran çok farklı bir özellikleri var... Bir tarafı sadece kurşun kalemle yazılanları silerken, diğer tarafı sadece tükenmez kalemle yazılan yazıları siliyor. KALKIŞ VE İNİŞ ESNASINDA KABİN IŞIKLARI NEDEN SÖNDÜRÜLÜR? Bu işlemin amacı, ışıklar kısıldığında hem yolcuların, hem de uçuş mürettebatının görme duyularının karanlığa uyum sağlayacak şekilde ayarlanmasıdır. Tabii ki bu, tamamen bir güvenlik önlemi olarak gerçekleştiriliyor. Çünkü herkes bu sırada zeminde yanan zayıf ışıkları görmek zorundadır. Genelde iniş ve kalkış esnasında acil bir durum oluşma riski arttığı için, herkesin bu ışıkları izleyebilecek ve eğer bir tehlike sinyali verilirse, sinyali takip edebilecek durumda olması çok önemli. Fakat yolcuların tepede bulunan okuma ışıklarını kapatmaları gerekmez. Bu ışıklar oldukça kısık düzeyde aydınlatma verdikleri için görüş kabiliyetlerini azaltacak oranda görsel bir yanılgı yaratamazlar. Ayrıca kabin ışıklarının kapatılmasının bir diğer faydası da, bu şekilde uygulandığında iniş ve kalkış sırasında artan elektrik yükünü azaltıyor olmasıdır. Uçakta eğer cam kenarına denk geldiyseniz camın alt tarafında bulunan minik deliği fark etmişsinizdir. Bu minik deliğin uçuş güvenliği için önemi oldukça büyük. Bussines Insider internet sitesi Federal Havacılık Kurulu'na (FAA) pek çok kişinin merak ettiği sorunun yanıtını sordu. Uçak penceresinde bulunan, görmekte bile zorlandığınız bu delik sayesinde kabin içindeki basınç dengeleniyor. Ayrıca bu delikler üç katmanlı olan pencere içinde nem tutulmasını sağlıyor ve camın buğulanması ya da donması önleniyor. Converse ayakkabıların yanlarında bulunan iki deliğin neden orada olduğuna dair mutlaka bir şeyler duymuşsunuzdur. En yaygın inanış ayakların hava alması için konulduğu yönündedir. Evet kısmen doğrudur ancak o deliklerin bir fonksiyonu daha var. O delikler ayakkabıyı daha sıkı bağlamanızı sağlıyor, nasıl mı? Üstten iki delikteki bağcıkları çıkarın. Bağcığı yanlardaki iki delikten geçirin Sonra aynı ucu yukardaki üstten bir önceki delikten çıkarın ve bağlayın. İşte size ayakta normalinden çok daha sıkı duran bir ayakkabı.