Cumhuriyet tarihinin en önemli altyapı projeleri arasında gösterilen Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde çalışmalar aralıksız sürüyor. İstanbul'un iki yakasını üçüncü defa birleştirecek köprüde karşılıklı son tabliyeler büyük bir titizlikle yerleştirildi. 58 metre genişliğinde Avrupa ve Anadolu Yakası taraflarına konulan 24'er metrelik son iki tabliyenin ardından montaj çalışmaları yapılıyor. Sadece SABAH'ın görüntülediği son iki tabliye Yalova'da üretildi. Denizyoluyla yaklaşık 8 saatte montaj alanına getirildi. 9 metrelik son bağlantı tabliyesinin yerleştirilmesinden sonra, teknik aksam çalışmalarını yürüten işçi ve mühendisler yürüyerek iki yaka arasında dolaşabilecek. AĞUSTOSTA AÇILIYOR Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın ağustosta bağlantı yolları ve kavşaklarıyla birlikte açılışa hazır hale geleceğini açıkladığı köprüde, kalan son 3 tabliyenin üretimiyle bağlantı yolları, tünel ve kavşak çıkışları için çalışmalar devam ediyor. Proje 'Kuleler arası açıklığı en fazla köprü' özelliğine sahip. Karayolları Genel Müdürlüğü'nün verdiği bilgilere göre köprünün her iki yakasındaki kuleler ile betonarme tabliyelerin imalatı tamamlandı. Erişim ekipmanlarının kurulumu ise sürüyor. Cumhuriyet tarihinin en önemli altyapı projeleri arasında gösterilen Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde çalışmalar aralıksız sürüyor. İstanbul'un iki yakasını 3. defa birleştirecek Yavuz Sultan Selim Köprüsü'ndeki son durumu havadan görüntüledi. 'EN KISA ZAMANDA TAMAMLANAN KÖPRÜ' Dünyada 'kuleler arası açıklığı en fazla' köprü özelliğine sahip mega proje, açılışı öngörülen sürede tamamlanırsa 'en kısa sürede tamamlanan köprü' unvanını da elinde bulunduracak. İki yakanın kavuşmasına 150 metre kaldı Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Üçüncü Köprü'de iki yakanın birleşmesine 150 metre kaldığını belirtti. Bakan Yıldırım, 5-10 gün içerisinde köprü tabliyesiyle, askı halatlarıyla köprü silüetinin ortaya çıkacağını söyledi. Köprünün Mayıs ayında tamamlanacağını söyleyen Bakan Yıldırım, köprüye bağlantı yolları ve kavşak çıkışlarının da tamamlanmasıyla köprünün Ağustos ayında tamamen açılışa hazır hale geleceğini belirtti. Yapımına 2013 yılında başlanan 3 milyar dolar maliyetli 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinde iki yakanın birleşmesine çok az kaldı. 2016 Temmuz ve Ağustos ayı içinde açılması planlanan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde tabliyelerin döşenme işlemi devam ederken, otoyol ve bağlantı yollarının yapımı da hızla sürüyor. Araçların ve trenlerin geçeceği çelik tabliyelerin yerleştirilmesine hızla devam ediliyor. Bugüne kadar en ağırı 923 ton olan 59 çelik tabliyeden 48'i yerlerine yerleştirilerek montajı tamamlandı. Çelik tabliye montaj ve kaynak işlemlerinde artık 'Lifting Gantry' adı verilen yeni dev vinç kullanılıyor. 'Kayar Vinç (Lifting Gantry), ana halatın üzerine kurulan 2 tane parçadan oluşuyor, her bir parçanın ağırlığı 190 ton ağırlığında. 3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesi kapsamında inşa edilen 116 kilometrelik otoyolda viyadükler de önemli bir yer tutuyor. Mevcut yolun 13.5 kilometrelik kısmının viyadükler üzerinde geçirileceği belirtildi. Çalışmalar kapsamında geçtiğimiz günlerde 3 önemli viyadüğün daha tamamlandığı öğrenildi. Tamamlanan viyadük ve yolların büyük bölümünün ise asfaltlanarak ulaşıma hazır hale getirildiği öğrenildi. Proje kapsamında yapılan çalışmalarda daha önceden tamamlanan viyadüklerle birlikte 6'sı tek 29'u çift ayaklı olmak üzere toplam 35 viyadükten 25'inin tamamlanmış olduğu belirtildi. 3. KÖPRÜ GÖZ KAMAŞTIRDI Tarihi İpek Yolu'nun devamı niteliğindeki Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde çalışmalar hava muhalefetine rağmen kontrollü şekilde devam ederken, ışıklandırılan köprü muhteşem görüntüsüyle göz kamaştırdı. 3. Köprünün 923 tonluk en ağır tabliyesi olan 20'inci tabliye de yerleştirildi. Böylece 59 tabliyeden 41'inin montaj ve kaynak işlemi sona erdi. Tamamlandığında şehir trafiğini tır ve kamyon yoğunluğundan kurtarması beklenen Yavuz Sultan Selim Köprüsü havadan görüntülendi. Günde ortalama bin 500 aracın trafiğe katıldığı İstanbul'da, 3. Boğaz Köprüsü Projesi'nin de içinde bulunduğu Kuzey Marmara Otoyolu Projesi ile Odayeri-Paşaköy Kesimi Projesi'nin yapımı devam ediyor. Yaklaşık 4 bin 627 kişinin çalıştığı projede, 737 makine ve 51 çeşitli ekipmanın kullanılıyor ve hava şartları uygun olduğu zamanlarda 24 saatlik vardiyaya geçiliyor. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın sözlü pazarlıkla yüklenici firmadan 29 Mayıs 2015'te bitirilmesi sözünü aldığı projede 8 şeritli karayolu ve 2 hat tren yolu yer alacak. Yeni köprünün maliyeti 4,5 milyar lirayı bulacak. Proje, İstanbullular'a, kamu kesimine ve özel sektöre birçok açıdan katma değer sağlayacak. Köprünün tamamlanmasını sabırsızlıkla bekleyen sektörlerden birisi de lojistik… Tır ve kamyonların Yavuz Sultan Selim Köprüsü'ne yönlendirilmesiyle, hem şehir trafiği rahatlayacak hem de sektörde planlama imkanı artacak, dur-kalk kaynaklı yakıt maliyetleri azalacak. Helikopterde AA muhabirinin sorularını yanıtlayan Batu Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Taner Ankara, İstanbul'daki dev yatırımların taşımacılık sektörüne doğrudan ve... Dolaylı pek çok katkısının olacağını belirterek, tır ve kamyonların şehir trafiğini rahatsız etmeden direkt geçişlerinin mümkün olacağını, bunun tüm paydaşlar için kazançlı bir durumu beraberinde getireceğini kaydetti. Taner Ankara, 3. Köprü, Kuzey Anadolu Otoyolu, İzmit Otobanı, 3. Havalimanı gibi projelerin sonlanmasıyla birlikte lojistik alanında dünyanın en önemli hatlarının oluşabileceğini ve ticaretin yüzde 20 oranında artabileceğini söyledi. Türkiye'deki ticaretin büyük çoğunluğunun Çorlu-İstanbul-Kocaeli hattından geçtiğini belirten Ankara, İstanbul'da gerçek anlamda bir transit geçişin olmamasının ticareti yavaşlattığı görüşünde... Sektörün hali hazırda dur-kalk masraflarının yılda 3 milyar dolara ulaştığını belirten Ankara, şöyle dedi: 'Şu anda fazladan bir 3 milyar dolarlık mazot tüketimi var. Planlama noktasında da işlerin tam anlamıyla yürümesinde sıkıntılar yaşıyoruz. Örneğin bir arabamızı yola çıkardığımızda bir yerden bir yere gideceğinde planlama yapamıyoruz. Planlama yapamadığımız zaman müşterinin deposuna veya fabrikasına mal ulaşamıyor. Ulaşamadığı zaman onlar da aynı şekilde planlamalarını düzgün yapamadığı için aksaklıklar oluyor. Gün içerisinde bu karmaşık sorunlarla devamlı olarak baş etmek zorunda kalıyoruz.' Köprünün devreye alınmasıyla lojistik sektörünün 'bir tık ileriye' gideceğini dile getiren Ankara, '3. Köprünün transit olarak kullanılacağını düşünüyoruz. Yürüme yasaklarının değişeceğini umuyoruz. Bununla beraber dur-kalk olsun, planlamalar olsun bizim adımıza işlerimizi doğru yapmamız anlamında bizi çok ileriye götüreceğini düşünüyorum' dedi.