İstanbul'un yeni çılgın projesinin detayları açıklandı. İstanbul boğazına yapılacak 3 katlı geçiş tüneli yapılacak. Konuyla ilgili olarak Ulaştırma Bakanı Lütfi Elvan açıklamalarda bulundu. Başbakan Davutoğlu da proje hakkında önemli açıklamalarda bulundu. İstanbul'un trafiğini çözmek için tarihi bir proje hayata geçiriliyor. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın daha önce müjdesini verdiği o projeyi bugün Başbakan Ahmet Davutoğlu açıkladı İşte Davutoğlu'nun açıklamalarından satırbaşları: 1994'ten itibaren cumhurbaşkanımızın belediye başkanlığına gelmesiyle birlikte İstanbul'un kaderi değişti ve tarihin özne şehri haline getirildi. Sayın cumhurbaşkanımıza bir kez daha Türkiye'ye sunduğu hizmetler yanında İstanbul'a aşık olarak sunduğu hizmetler dolayısıyla teşekkür etmek istiyorum. Nasıl İstanbul kendisine hizmet edenleri unutmamışsa, tarih de İstanbul'a hizmet edenleri unutmaz. Marmaray 29 Ekim 2014'te açıldı ve ilk defa Asya ve Avrupa denizaltından birbirleriyle buluştu. Yine YHT ile 25 temmuz 2014'te İstanbul Ankara ile bütünleşti. Şimdi üçüncü köprü ve dünyanın en büyük havalimanının inşaatı süratle devam ediyor. İki hafta önce şantiyeyi ziyaret ettim. Dünyada her yere gittiğimizde şimdi üçüncü havalimanını soruyorlar. İstanbul'a doğru uçan her kuş, her uçak o uçağın içinde olan her insan istanbul'un bereketinden istifade edecek. Bugün sizlere müjdelediğimiz üç katlı büyük İstanbul tüneli projesi sembolik bir anlamda taşıyor. Üç kat demek üç imparatorluk demek. Üç kat iki karayolu bir metro yoluyla boğazın altından geçen 6,5 kilometrelik bir tünel. Şimdi bu projemizin videosunu izleyelim. Bu proje entegre ve bütüncül bir projedir. Türkiye'ye bakarken bütün olarak görürüz. Ve hep bütüncül bakış açısıyla çevremize bakarız. Bu sebepledir ki gelecek vizyonu itibariyle nüfus 18 milyona çıktığına, günlük hareket 35 milyona çıktıktan sonra, toplu taşımayı 11 milyondan 20 milyona çıkarmaya kararlıyız. Hepsi birbirine bütünlük teşkil eden projeler. Marmaray, Avrasya tüneli, metro inşaatları, kanalistanbul ve kuzey Marmara yoluyla, üçüncü havalimanı, üçüncü köprü, izmet'e kadar… İstanbul Ankara hızlı treni bütün bunlar istanbul'un merkezi konumunu pekiştiren hususiyetler. İstanbul'daki bütün ana akslar birbirine bağlanıyor, raylı sistemler bağlanıyor. Yine ikinci önemli özelliği projenin, zaman tasarrufu. İstanbullular trafik çilesini çok çektiler. Şimdi bu projeyle birlikte zaman tasarrufu en iyi şekilde değerlendirilecek. Hasdal Ümraniye Çamlık arası 14 dakikada geçilecek. İncirli'den Söğütlüçeşme'ye 40 dakikadan geçilecek. Üç havalimanı, köprü ve bunları birbirine bağlayan akslar tam bir entegre proje halinde zaman tasarrufunu ortaya çıkartacak. İstanbul'un siluetine hiçbir zarar vermeyecek bir projedir. ZAMAN TASARRUFU Ve dördüncü özellik olarak güvenliği en ince detayına kadar düşünülmüş bir projeden bahsediyoruz. Yangın algılama sistemleri olacak, her nokta kameralarla izlenecek. Her 500 metrede bir duraklama bekleme alanı oluşacak. Katlar arasında üç kat arasında geçişkenlikler merdivenlerle olağanüstü durumlarda tedbir sistemleri olacak. Metro sisteminde ise otomatik yavaşlatma hızlandırma sistemi olacak. Yepyeni bir İstanbul'a mega projeyle hep birlikte yürüyoruz. En önemlisi İstanbul üzerinden yeni Türkiye'nin işaret fişeği var, hayırlı olsun. 2020'YE GELMEDEN HAZIR İşte Elvan'ın açıklamalarından satırbaşları: BÜYÜK İSTANBUL TÜNELİ Yaklaşık 10 aydan beri mega projemiz üzerinde yoğun bir çalışma yürüttük. Ben belki 100 yıl konuşulacak olan bu projede yoğun mesai sarf eden bakanlığımız personeline ve İBB personeline teşekkür ediyorum. İstanbul'un güzergah ve yolcu panel analizini gerçekleştirdik. Projelerimiz bittiğinde oluşacak durumu 10 yıllık projelerle Boğaz'ın altında iki yeni tünel yapma gereği ortaya çıktı. Bunlar Boğaziçi köprüsünün altından bir metro tünel geçişi, diğeri ise FSM altından bir karayolu geçiş tüneli. Boğazın altından lastik tekerlekli araçlar ile demiryolu geçişlerini ayrı ayrı yaparak iki tünel yerine, hem metro hemde karayolu geçişi için dünyada ilk defa üç katlı bir tünel tasarladık. HAYAT DEĞİŞECEK İncirli'den söğütlüçeşme'ye yeni metro ile 40 dakikada gidilecek. Marmaray ile düşünüldüğünde her iki yaka arasında bir ring oluşacaktır. İnşa edeceğimiz kara yolu geçiş tünelleriyle ise Avrasya tünelinden sonra İstanbul boğazı yeni karayolu geçiş tüneline kavuşacak. Hasdal kavşağından Ümraniye kavşağına kadar 9 dakikada geçilebilecek. Proje görüntü kirliliği oluşturmayacak ve silueti bozmayacaktır. Yap işlet devret modeliyle gerçekleştirilecek ve devletin kasasından bir kuruş çıkmayacaktır. İstanbul'da artık yaklaşık değil dakikalık randevu verilebilme mümkün olacaktır. Yeni Türkiye'nin heyecanıyla 2023 ve 2071 hedeflerimize adım adım yürümenin heyecanını yaşıyoruz. Bize bu ve benzeri projeler konusunda destek ve teşviklerini hiçbir zaman esirgemeyen sayın cumhurbaşkanımıza, sayın başbakanımıza huzurlarınızda teşekkür arz ediyorum. projenin fikir olarak ortaya çıkmasından olgunlaşma ve projelendirme aşamasına kadar emeği geçen tüm ekip arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum. biz bu yola baş koyduk. Bu yolda yorulmak yılmak yok. Bu yolda azim var kararlılık var, iyi niyet var, aşk var. üç katlı büyük İstanbul tünelinin ülkemize sevdamızın başkenti istanbul'a hayırlı olmasını diliyor, nice mega projelerde buluşma temennisiyle selam ve saygılarımı sunuyorum. ÜÇ KATLI DEV