Panama Kanalı (PANAMA) Uzunluk: 77,1 km Atlantik ve Pasifik Okyanuslarını birbirine bağlayan kanal 42,000 işçinin çalışmasıyla 1914 yılında açılmıştır. Yılda kanalı geçen gemi sayısı 14,500 civarındadır. Yapımı sırasında, sıtma ve sarı humma gibi hastalıklardan büyük toprak kaymalarına kadar her türlü güçlükle karşılaşılmış ve yaklaşık 27.500 kanal çalışanı bu süreçte can vermiştir. Panama Kanalı bir mühendislik harikası ve dünyanın en pahalı kanaldır. Aşılması zor olan noktalarda sıvıların dengesi kanunundan faydalanılarak gemiler kanal içinde yavaş yavaş yükseltilir ve aynı metotla diğer tarafa doğru indirilir. Kanal, bölgenin sosyoekonomik koşullarını geliştirmiştir. Panama Kanalı ile Panama halkının refah seviyesi yükselmiş, kanal ülkenin gelişimine önemli katkılar sağlamıştır. Trans-Sibirya Tren Yolu (RUSYA) Uzunluk: 9,289 km Dünyanın en uzun demiryolu hattı olan yolun yapımı 1891 yılında başlayıp 1916 yılında tamamlanmıştır. Bu demiryolu sayesinde Sibirya ile Rusya'nın geri kalan geniş bölgesi arasında önemli bir ticaret ve ulaştırma hattı oluşturmuştur. Sibirya'nın yeraltı ve yerüstü kaynaklarının, özellikle tahılın diğer bölgelere aktarılması, Rusya ekonomisi açısından önemli kaynak sağlamıştır, Kuşkusuz bu demiryolu hattı Rus ekonomisini etkilediği kadar, Rus askeri gücünü de etkilemiştir. Ülkenin doğu ucundaki Vladivostok şehrini Başkent Moskova'ya bağlayan 9288 km'lik hat, ölmeden yapılması gereken tren gezileri listelerinde sürekli kendine yer buluyor. Akashi Kaikyo Köprüsü (Kobe - JAPONYA) Uzunluk: 1,911 m Japonya'da, Kobe şehri ile Avaci adasını birbirine bağlayan, dünyanın en uzun asma köprüsüdür. 1991 metre uzunluğundadır ve en yüksek noktası 282,8 metredir. Akashi boğazı suları üzerinde yer alan köprü, üzerinde taşıdığı 6 şeritli otoyolla dünyanın en uzun açıklıklı asma köprüsü özelliğini taşımaktadır. Köprü tayfun bölgesinde yer alır ve rüzgârın hızı bazen saatte 290 km'ye kadar ulaşır. Köprünün inşaatında asma köprü teknolojisi en son sınırına ulaşmıştır Akashi Boğazı'nı birbirine bağlama fikri yaşanan bir felaket üstüne ortaya çıkmıştır. 1955'te 100 çocuk taşıyan bir feribotun başka bir feribotla çarpışması ve 168 kişinin ölmesi üzerine köprü inşası için politik baskılar artmış, inşaat 1988'de başlamış ve 10 yıl sürmüştür. Bailong Asansörü (ÇİN) Yükseklik: 330 m Zhangjiajie National Forest Park'ta bir uçurumun yüzüne inşa edilen asansör, dünyanın en yüksek açık hava asansörüdür. 330 m tırmanan asansörün üç tarafında cam olan bir kabinde çıkış bir dakika sürer. Çift katlı asansörde tek seferde 50, günde 18.000 kişi taşınabiliyor. Yapılış amacı ise Dünya Kültür Mirası listesinde bulunan Wulingyuan Kanyonu'nu daha iyi seyrettirebilmek. Bitirildiği yıldan beri 5 milyon yabancı turist asansörden manzarayı görmeye gelmiş. Millau Viyadüğü (FRANSA) Uzunluk: 2460 m, yükseklik: 343 m Tarn Nehri'nin bulunduğu vadiden geçen ve Millau ile Güney Fransa'yı birbirine bağlayan kablo destekli bir asma köprüdür. İnşaat mühendisi ve mimar Norman Foster tarafından tasarlanan köprü, üzerinden taşıt geçen dünyanın en yüksek köprüsü unvanına sahiptir. 343 metre yüksekliği ile Eyfel Kulesi'nden biraz daha yüksek ve Empire State Binası'ndan 37 metre daha kısadır. Köprü saatte 225 km hıza ulaşan rüzgâr hızına dayanıklı biçimde üretilmiştir. 14 Aralık 2004 günü açılış töreni gerçekleşen köprü iki gün sonra araç trafiğine açılmıştır. Kullanım süresi 120 yıl olan köprü, 400 milyon Euro'ya mal olmuş. Jiangzhou Bay Köprüsü (Qingdao - ÇİN) Uzunluk: 26,707 m Çin'in Jiangzhao körfezine inşa edilen köprü kompleksinin ana bölümü Quingdao ve Houngdao şehirlerini birbirlerine bağlamakta olup bağlantılarıyla beraber uzunluğu 41 km'yi aşmaktadır. Su üzerinde dünyanın en uzunu olan köprü, 5,5 milyar sterline mal olup 2008 yılında açılmıştır. Uzunluk: 26,707 m 10 000 işçinin çalıştığı köprünün yapım aşamasında 450,000 ton çelik 2,3 milyon metreküp beton kullanılmıştır. Büyük Hadron Çarpıştırıcısı (LHC) (FRANSA - İSVİÇRE) Uzunluk: 27 km Yerin 100 metre altında inşa edilen yapı Büyük Patlama koşullarını sağlayarak önemli deneylere ev sahipliği yapmaktadır. Çarpıştırıcı 38,000 ton ağırlığındadır. Mikro karadelikler üretmek amacıyla yerin 100 metre altında 27 km'lik bir çevresel uzunluğa sahip LHC'de, mühendislik kavramı doruklara ulaşmış durumda. En gelişmiş teknolojiyle inşa edilen yapıda, günümüzün en ileri teknolojik deneyleri gerçekleştiriliyor. Burç Halife (Dubai - BAE) Yükseklik: 828 m 163 katıyla dünyanın en yüksek binası olan yapının inşasında 330,000 metreküp beton 39,000 ton çelik kullanılmıştır. Binada 23,000 pencere bulunmaktadır. Binanın yaklaşık 150. kattan sonra geri kalan katları çelik olarak yapılmıştır. Bu da ona dünyada ilk defa betonarme kütle üzerine çelik konstrüksiyonla devam edilen ilk bina olma özelliğini kazandırmıştır. Ayrıca binanın cephelerine gelen rüzgâr yüklerini en aza indirmek için binanın hiçbir cephesi düz olarak tasarlanmamıştır. Üç Boğaz Barajı (ÇİN) Yükseklik: 180 m Çin'in Yangtze Nehri üzerindeki dünyanın en büyük barajı olan yapı, 22,500mW üretim kapasitesiyle dünyanın en büyük hidroelektrik santralidir. Baraj alanı içerisinde yer alan üç şehir sular altında kalmıştır. Dünyanın en muazzam barajını yapmak her ne kadar zor bir iş olsa da getireceği çevresel felaketler de bir o kadar kaçınılmaz. Baraj, arkeolojik ve tarihi alanların su altında kalmasına ve 1.3 milyon kişinin bölgeden taşınmak zorunda kalmasına sebep olmuştur. Bunun yanı sıra bölgede ciddi ekolojik değişimlere ve yer kayması riskinin artmasına sebep olduğu da belirtilmektedir. Gotthard Dağ Tüneli (İSVİÇRE) Uzunluk: 57 km İsviçre Alplerinin altında olan demir yolu tüneli, 2016 yılında açıldığında Japonya'daki 53,85 km'lik Seikan Dağ Tüneli ve deniz altındaki 50 km'lik Manş Tüneli'ni geçerek dünyanın en uzun tüneli olma rekorunu eline geçirecek. Uluslararası Uzay İstasyonu Dünyanın yörüngesinde bulunan insan yapımı en büyük başyapıt olan istasyon temel olarak ikamet edilebilen bir bölüm, bilim modülleri, harici destekler ve güç üreten güneş panellerinden oluşuyor. Uluslararası Uzay İstasyonu, Amerikan Özgürlük İstasyonu ve Sovyet/Rusya Mir İstasyonu gibi iki eski uzay istasyonunun birleşmesinden meydana geliyor. İstasyon sürekli yeni modüller eklenerek büyümeye devam ediyor ve hatta bazen çıplak gözle bile görülebiliyor. Boston Big Dig Resmi olarak Merkezi Yol/Tünel Projesi olan bu projeyi insanlar daha çok 'Büyük Kazı' olarak biliyor. Projenin temel olarak birkaç temel yol ağı ve tüneli inşa etmek ya da bunların güzergahını değiştirmek gibi farklı hedefleri var. Kazı çalışması 1991-2006 yılları arasında tamamlandı. World Islands Dünya haritasının bir kopyasını oluşturmak için yapay adalardan oluşturulmuş takımadadır. Birleşik Arap Emirlikleri'nde Dubai kıyılarından yaklaşık 4 kilometre uzakta inşa edilmiştir. Her adanın genişliği 14 bin ile 42 bin metre kare arasındadır. Bütün takımadanın inşasında 321 milyon metreküp kum ve 386 bin ton kaya kullanılmıştır Dubai Kanalı 2012 yılında tamamlanması beklenen, ancak finansal sorunlar nedeniyle halen daha inşası devam eden kanal 11 milyar dolara mal olacak ve kanalın çevresine inşa edilecek şehir için ise 50 milyar dolar tahsis edilecek. Planlara göre, Dubai Kanalı 150 metre genişliğinde ve 6 metre derinliğinde küçük gemiler ile yatlar için uygun olacak Marmaray Avrupa ile Asya kıtalarını birbirine bağlayan tren yolu tüneli. Tünel, Türkiye Cumhuriyeti'nin 90'ıncı kuruluş yıldönümünü olan 29 Ekim 2013'te resmi olarak açıldı New York Metrosu Bin 126,5 kilometre uzunluğuyla dünyadaki en büyük dördüncü metro sistemi olan New York Metrosu, 6 bin 500 vagonuyla 24 saat aralıksız yolculara hizmet veren en yoğun metro hattından biridir Havva Adası Türkiye'nin Karadeniz kıyılarında oluşturulması planlanan yapay bir adadır. Bunun yanısıra geleceğin şehirlerinin nasıl görüneceğine dair bir konsepttir. 300 bin sakine ev sahipliği yapması beklenen ada, 6 tane kubbe şeklinde tepeden oluşacak Geleceğin şehirleri konsepti Tek bir mühendislik projesi olmamasına rağmen, birçok bilim adamı geleceğin şehirlerinin nasıl görüneceği hakkındaki fikirler üzerinde çalışıyor. Havva Adası da bunlardan biri; diğer fikir ise daha fazla oturma mekanı sağlamak için birçok yüksek kuleden oluşacak gökyüzü şehirleridir. Bir başka popüler fikir ise büyük bir binanın içinde bir araya getirilen kendi kendine yetebilen şehir inşa etmektir