İşte Diablo 4 için yayınlanan güncelleme özelinde paylaşılan o detaylar:
"Bugün, pek çoğunuzun merak ettiği konulardan biri olan yetenek ve becerilere göz atacak olsak da gelin, geliştirici yazılarımızda daha önce paylaştığımız konulardan birini güncelleyerek başlayalım.
GÜÇLER
Öncelikle bazılarınız bize Ata/İblis/Melek Güçleri sisteminin mevcut haliyle kulağa pek de güzel gelmediğini belirtti. Bundan haberdar olduğumuzu bilmenizi isteriz. Fark ettiğimiz bir diğer sorunsa verilen emeğin elde edilen ödüle oranıydı. Örneğin belli ufak bonuslar kazanmak için oyuncuların fazladan birkaç parça eşya taşıması ve bunların hepsinin farklı miktarlarda Ata/İblis/Melek Gücü'ne sahip olması gerekliydi. Ardından sürekli bu eşyaların her birinin güç seviyesini hesaplamanız ve bunların genel gücünü karşılaştırmanız gerekiyordu. Bu da oyuncuların gereğinden fazla hesap yapmasını gerektiriyordu.
Ancak sistemin en sevdiğimiz yönlerinden biri, oynanışın nitelikleri anlamlı şekillerde yönetip belli ilave eşiklerine ulaşarak eşyalarınızı seçtiğiniz oyun tarzına daha uygun hale getirmek üstüne kurulu olmasıydı. Bu noktada biraz daha deneme yapmamız gerekse de bir sonraki geliştirici günlüğümüzde eşya sistemine dair daha fazla bilgiyi sizinle paylaşmayı iple çekiyoruz.
EFSANEVİ EŞYALAR
Bu alanda bazı büyük değişiklikler yapmayı planlıyoruz ve bunun iki sebebi şöyle:
Şu anda karakterlerin gücünün eşyalara biraz fazla bağlı olduğunu kabul ediyoruz Oyuncu gücünün daha önemli bir kısmını yeniden karaktere aktararak dizilim seçimlerini daha önemli hale getirmeyi planlıyoruz. Böylece oyuncu gücünün büyük bölümü kullanılan eşyalardan gelmeyecek. Tabii eşya seçimlerinin her zaman anlamlı hissettirmesi için bu noktada doğru dengeyi tutturmak çok önemli.
Ayrıca ekipten temel eşya sistemimize (core itemization) dair çeşitli geri bildirimler aldık. Şu anda farklı eşya aşamalarını birbirinden en iyi şekilde ayırmanın yollarını arıyoruz. Örneğin büyülü eşyalar, nadir eşyalardan daha yüksek yan niteliklere sahip olmalı mı?
YENİ YETENEK (SKILL) SİSTEMİ
Luis'in de belirttiği gibi Diablo IV'ün yetenek ve beceri (talent) sistemleri için büyük değişikliklerimiz var. Topluluktan gelen pek çok yorumu okuduk ve beceri sisteminin daha derin olması gerektiği konusunda hemfikiriz. Benzer şekilde yetenek sistemi ilerleyişi de biraz fazla basit görünüyordu. Bu da oyuncunun yetenek puanlarını harcamak için anlamlı bir sebep bulamaması anlamına geliyordu. Bu değerli geri bildirimlerle birlikte yeni yetenek sistemimiz için denemeler yapmaya koyulduk.
Ekran görüntüsünde de görebileceğiniz gibi, yeni çizdiğimiz yetenek ağacında yetenekler ve pasifler için ayrı bölümler var. Büyücü yetenek ağacı. Dallar yetenekleri ve yetenek geliştirmelerini içerirken, kökler güçlü pasif etkiler içeriyor.
Yan taraftaki yetenek bölümü, seviye atladıkça kazandığınız yetenek puanlarını harcayacağınız yer. Buradan yeni yetenekler öğrenebiliyor, bu yetenekler için ilave işlevler elde edebiliyor ve ağacın pasif bölümünde kullanabileceğiniz pasif puanlarını açabiliyorsunuz.