Bloomberg'in TechInsights'ın araştırmasına dayandırdığı haberine göre HomePod'un Apple'a maliyeti 216 dolar. Tabii ki bu durum hoparlörün bileşenleri üzerinden yapılan bir tahmin. Mikrofonlar, Tweeter, Woofer ve güç yönetimi çipleri gibi dahili bileşenler yaklaşık 58 dolar tutuyor. Siri ve diğer animasyonlarda kullanılan aydınlatma sistemi gibi daha küçük bileşenler ise 60 dolar seviyesinde. A8 yongası, Siri'nin özellikleri, ses seçenekleri ve diğer akıllı özelliklerin maliyeti ise aşağı yukarı 25 dolar. TechInsights gövde ve diğer dış bileşenlerin 25 dolar, imalat, test ve paketlemenin ise 17.50 dolar civarında olduğunu tahmin ediyor. HomePod'un maliyeti 216 dolarken, satış fiyatı da 349 dolar. Apple, iPhone ve diğer ürünlerden kazandığı gibi HomePod'dan kazanamıyor. Örneğin 999 dolarlık iPhone X'in Apple'a maliyeti 357.50 dolar. Başka bir örnek daha verirsek iPhone 8 247.51 dolara mal oluyor, ancak satış fiyatı 699 dolar. Bunları göz önüne alırsak, Apple'ın diğer ürünlere göre HomePod'dan daha az gelir ettiği belli oluyor. Rapora göre HomePod'un kar marjı %38. Fakat Google Home %66, Amazon Echo ise %56 kar marjıyla HomePod'u geçiyor. Apple belki de akıllı hoparlör pazarında daha fazla pay kapmak ve daha fazla müşteriye hitap etmek için cihazın fiyatını böyle tutuyor olabilir. En azından bu yönde bazı tahminler var. Şunu da belirtelim, TechInsights gibi şirketler, araştırma geliştirme, yazılım ve diğer maliyetlerle ilgili masrafları hesaba katmaz. Bu yüzden Apple'ın kar marjının ne kadar doğru olduğu bu yüzden belirsiz. Apple CEO'su Tim Cook, 2015'te yaptığı bir konuşmada, 'Maliyet tahminleri çoğu zaman gerçekten çok farklı. Doğru rakama yakın olan bir tane tahmin görmedim' demişti. DİĞER FOTO GALERİLERİMİZ İÇİN TIKLAYIN...