SON DAKİKA! 2021'İN SON ÇEYREĞİNDE BAŞLANACAK
Fuarda Günsel'in seri üretiminin 2021'in son çeyreğinde başlayacağı, üretim kapasitesinin 2025'te yıllık 30 bin araca ulaşacağı açıklandı. Yakın Doğu Üniversitesi bünyesinde 100'ü aşkın Türk mühendis ve tasarımcının 1.2 milyon saat emekle ürettiği Günsel'in ilk modeli B9'un tanıtımının yapıldığı fuarda KKTC'nin toprağını, gökyüzünü ve bayrağını simgeleyen sarı, mavi ve kırmızı renklerde üretilen 3 prototip sergilendi.
TAMAMEN KARBONDAN ÜRETİLDİ
Prototip modelinde alüminyum şase kullanılan Günsel B9'un kaporta aksamı ise tamamen karbondan üretildi. Bu sayede hafifleyen Günsel'in performansı da arttı.
0-100 KM'YE SADECE 8 SANİYEDE ÇIKIYOR
Deneyimle imkanına kavuştuğumuz Günsel 0'dan 100 kilometreye 8 saniye gibi kısa bir sürede ulaşıyor.
ENERJİ TASARRUFLU LASTİKLER
19 inç janta sahip Günsel'in lastikleri BMW i3 gibi ince! 155/70/19 boyutlarındaki lastiğe sahip olan Günsel ince lastiklerle enerji tasarrufu sağlıyor.
ÖZEL BATARYA
8 modüllü özel batarya sistemine sahip olan Günsel -20 derece ile 55 derece arasında çalışma sağlıyor. Bataryalar hem suyla hem de havayla soğutuluyor.
MODASI GEÇMEYECEK TASARIM
Günsel'in dış tasarımı modası geçmeyecek şekilde dizayn edilmiş. Ön far ve stop lambalarında değişiklik yapılacak olan Günsel'in ön difüzöründe de farklılıklar olacak.
BÜYÜK JANT
Büyük ebatlardaki jant seçeneğiyle gösterişli duran Günsel ana hatlarıyla şimdilik hazırlanmış durumda. Kaportada sac yerine karbon malzeme kullanılan Günsel'de en büyük yenilik ise kasasının nihai tüketicilere plastik olarak satılacak olması.
YENİ NESİL DİJİTAL KADRAN
Dijital kadrana sahip olan Günsel'in iç tasarımında yenilikçi öğeler bulunuyor. Kadranda otomobilin kullandığı güç, yol bilgisayarı, bataryaların durumu, vites konumu gibi seçenekler bulunuyor. Prototipte üç kollu direksiyon kullanılırken geliştirilmesi halinde multimedya kullanımına da imkan sağlayacak.
MUTİMEDYA
Orta konsolda dik olarak yerleştirilmiş multimedya ekranı bulunurken vites yerine düğmeler konumlandırılmış. Elektrikli park mevcut ve hold seçeneği de kullanıcılara sunulacak.
YARI YUMUŞAK MALZEME
Torpidoda kullanılan malzeme ise yarı yumuşaklıkta. Koltukları henüz kendisine ait olmasa da kaliteli bir ürün çıkaracaklarını mühendisler açıkladı.
ÜST SEGMENT İÇ AYDINLATMA
İç ambiyans aydınlatmaları da aracı üst segment otomobil havasına büründürüyor.
ARKA DİZ MESAFESİ BİRAZ KISA
Arka koltukta oturmak isteyenler için ise diz mesafesinin kısa olduğunu belirtmekte yarar var.
"SERİ ÜRETİME BAŞLAMAYI HEDEFLİYORUZ"
Günsel Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. İrfan Suat Günsel, "Günsel'i KKTC'de 1 yıl içinde seri üretime başlamayı hedefliyoruz. Sonrasında Türkiyemiz için direksiyonun tarafını değiştirip satış yapmayı planlıyoruz. Öncelikle KKTC'de satmak istiyoruz. 20 bin hedef koyduk." dedi.
FİYATI NE OLACAK?
Prof. Dr. İrfan Suat Günsel "Batarya maliyetleri dolayısıyla içten yanmalı motorlu araçlarla yarışmak pek mümkün değil. Elektrikli araç sınıfında fiyatı en altta olacak otomobil Günsel diyebiliriz. İçten yanmalı araç fiyatlarıyla elektrikli araç fiyatları arasında olma hedefimiz var." açıklamasında bulundu.