Porsche ile birlikte geliştirilen dört kapılı Gran Turismo, Ingolstadtlı markanın elektrikli performans otomobili vizyonunu temsil ediyor. 2020 sonunda üretime girmesi beklenen e-tron GT, Audi'nin üçüncü (daha önce tanıtılan e-tron SUV ve 2019'da gelecek e-tron Sportback'den sonra) e-tron modeli olacak. Motor 1 TR'nin haberine göre 2025'e kadar 12 EV modeli tanıtacağını duyuran Audi, 2020 sonuna kadar bu hedefin %25'ini tutturmuş olacak. Geriye kalan 9 otomobil ise ondan sonraki 5 yıla dağıtılacak. Yani Audi'den yaklaşık 6 ayda bir yeni bir %100 elektrikli araç göreceğiz. Tesla Model S'i gözüne kestiren Audi e-tron GT, dört kapılı bir coupe formunda tasarlanmış. WLTP normuna göre 400 km menzil sunan 90 kWh'lik batarya ise düz taban bölümüne entegre edilmiş. Alman üretici, bataryayı aşağıya konumlamanın yanı sıra hafif malzeme kullanımı ile e-tron GT'nin ağırlık merkezini oldukça alçakta tutmayı başarmış. Çoklu malzeme konstrüksiyon sistemiyle tasarlanan e-tron GT'nin tavan bölümü karbon, alüminyum ve yüksek dayanımlı çelikten imal edilmiş. Audi, e-tron GT'de her biri bir akstan sorumlu olan iki adet sürekli senkron elektrik motoru kullanmış. Tork vektörleme ve yüksek güçlü rejeneratif fren sistemi içeren spor EV'nin pik güç değeri 590 bg (434 kW) olarak açıklandı. Bu sayede e-tron GT durur hâlden 100 km/s hıza 3.5 saniyede ulaşabilecek. Porsche Taycan ile aynı altyapıyı paylaşacak olan e-tron GT'nin 800 Volt'luk bataryası hızlı şarj sayesinde %80 doluluk oranına sadece 20 dakikada erişebilecek. Uzunluğu 4.96; yüksekliği 1.38; genişliği ise 1.96 metre olan e-tron GT'nin saklama alanları ise arkada 450, önde 100 litre olarak açıklandı. Sıfır emisyonlu Audi e-tron GT'nin üretim versiyonu 2020 sonunda yollara çıkacak.