Araçta temiz yakıt kullanmanın da son derece önemli olduğuna işaret eden Genim, "Trafikte gördüğümüz gibi sık sık şerit değiştirmeler, yakın takipler, yakıt verimliliğini olumsuz yönde etkileyen sürüş şekilleridir. Yapacağımız en önemli şey aracımızı kullanırken, düşük devirde yüksek vitese almak. Örneğin, dizel otomobillerde 2 bin devri gördüğümüzde bir üst vitese, benzinli otomobillerde ise 2 bin 500 devirlerde bir üst vitese çıkmak gerekiyor." diye konuştu.
ANİ KALKIŞLARA DİKKAT!
Genim, uzun yolda araçlardaki hız sabitleme sisteminin de enerji tasarrufuna önemli katkı sağladığını belirterek, devir saati ibresinin sürekli aşağı yukarı hareket etmesinin yakıt tüketimini artıracağını vurguladı.
Araçlarda ani kalkışların tüketimi yüzde 20-30 artırdığına dikkati çeken Genim, şöyle devam etti:
"Gereksiz ani hızlanmalardan kaçınılmalı. Bununla beraber lastik havaları çok önemli. Lastik havası üreticinin vermiş olduğu değerlerde olmalı. Bir bar bile yakıt tüketimini yüzde 4 civarında artıran bir unsurdur. Lastik havalarını 15 günde bir güvenilir bir lastik havası saatiyle kontrol etmek lazım. Araçlara aşırı yükleme yapılması da aracın ağırlığını artırdığı için daha çok gaza basma ihtiyacı oluşturuyor. Bu nedenle aşırı yükleme yapılmaması gerekiyor. Ayrıca güvenli sürüş için yolu iyi görmek, hem yakıt giderlerini hem de güvenliği olumlu yönde etkiler. Özellikle kış aylarında cam suyuna yağ çözücü katkılar koymak lazım. Işıklarda bir dakikanın üzerinde bekleme yapacaksak, aracımızda start-stop sistemi yoksa mutlaka kontağı kapatmalıyız. Sabah aracımızı çalıştırırken de ısınmasını beklememize gerek yok. Düşük viteste bir kilometrelik bir mesafeyi aldığımızda aracımız ısınacaktır. Klima konusunda ise iç sıcaklık 23 derecede iyidir. Şayet uzun rampalar çıkarsak, klimayı o an için kapatabiliriz. Yokuş aşağı ise açabiliriz."