Chevrolet mühendislerinin ürettiği LT6 V8, şu ana kadar seri üretime giren en güçlü atmosferik V8 olarak tarihe geçecek. 5.5 litrelik DOHC V8 ünite tam 680 bg güç üretebildiği gibi, 8.600 devir gibi dudak uçuklatan bir redline'a sahip. Toplam tork çıkışı 623 Nm olan model, C8.R kadar güçlü.
Tabii ki asıl sorun böyle bir motorun rahat nefes almasını sağlamak. Chevrolet'nin yayınladığı Z06 teaser görsellerinde net şekilde görememiştik fakat resmi fotoğraflardan, aracın ön yüzünde daha farklı hava menfezleri olduğu görülebiliyor. Bu kanallar havayı eşanjöre (heat exchanger) ileterek motorun sürekli olarak belli bir ısıda kalmasını sağlıyor.
Arka tarafa geldiğimizde ise motorun dört çıkışlı bir egzoz sistemi ile eşleştirildiğini görüyoruz. Bu egzozlar Chevrolet mühendisleri tarafından özenle tasarlanarak en iyi sesi vermesi sağlanmış.
Daha geniş bir yapıya kavuşan Z06, şu ana dek üretilmiş Corvette'ler arasından en geniş jantlara sahip olan model olarak bir kez daha tarihe geçiyor. Ön kısımda 20 inç büyüklüğe ulaşan jantlar 275/30 ölçülerindeki lastiklere sarılırken, arka kısımdaki 21 inçlik jantlar 345/25 büyüklükteki lastikler ile yola tutunuyor.
Bu yeni lastikleri yola yapıştıran süspansiyon sistemi ise Stingray'de bulunandan çok daha sofistike. Adaptif süspansiyon sistemi sayesinde sürücüler yayları istediği sertlikte ayarlama özgürlüğüne sahip. Yeni gücü dizginlemesi için ise altı pistonlu Brembo frenlere yer verilmiş.