Peki adının anlamı Fransızcada "arkadaş" olan Ami, gerçekten bir otomobil mi? Aslında ruhsatta öyle değil zira kendisi yalnızca 50 cm3 sınıfına dâhil. Dört tekerleği ve kapalı kabini bulunan Ami, Renault Twizy'den farklı olarak iklimlendirme özelliği sunuyor.
Kapasitesi 5.5 kWh olan lityum iyon bataryası sayesinde şarjlar arası 70 km katedebilen Citroen Ami, ev tipi prizlerde yalnızca 3 saatte şarj oluyor. Batarya, bazı elektrik scooter'ların aksine, taşınabilir olmadığı için şarj işlemini 2.41 metre uzunluğa ve 1.39 metre genişliğe sahip Ami'nin gövdesi üstünde bulunan soket üzerinden halletmeniz gerekiyor. Batarya dâhil 485 kg gelen gövdenin hareketinden ise 6 kW'lık (8.16 bg) minik bir elektrik motoru sorumlu.
Aşırı kompakt boyutları sayesinde Ami, tıpkı iki tekerli araçlar gibi büyük şehirlerdeki kalabalığa iyi bir çözüm olacaktır. Hoş, şehirler dışında kendisini kullanabileceğinizi sanmıyoruz zira %100 elektrikli Ami'nin azami hızı 50 km/h.
En azından bu dört tekerlekli motosiklet ile küçük eşyaların taşınma işlemini halledebilirsiniz. Üstelik araç, Fransa'da B sınıfı ehliyet gerektirmiyor. Ancak Ami'yi kullanmak için en az 14 yaşında olmanız ve 7 saatlik eğitim gerektiren AM lisansına sahip olmanız gerekiyor.
İç mekânı oldukça basit dizayn edilen Ami'de hedef rahat ve kolay ulaşım; bu yüzden akıllı telefon tutucu ve USB şarj çıkışı gibi detaylar atlanmamış.
Peki fiyatlar ne kadar? Fransa'da verilen 900 €'luk teşvik haricinde 6900 €'ya gelen Ami'ye 2644 € peşinat + 18 ay boyunca 20 €'luk ödemelerle de sahip olunabiliyor.