SEAT'ın en çok sattığı modeli olan Leon, resmi tanıtımda hem hatchback hem de station wagon gövde tipiyle sergilendi. Fakat daha önceden de belirtildiği üzere yeni Leon'da 3 kapılı hatchback seçeneği, düşük satış miktarlarından dolayı bu nesilde yer almayacak.
Yerini aldığı nesil gibi keskin hatlara sahip olan yeni Leon, geçtiğimiz yılki SEAT Formentor adlı crossover konseptinden de birçok tasarım öğesini bünyesine almış gibi görünüyor.
SEAT'ın tamamen yenilediği tasarımla Leon daha güncel görünmesine ek olarak, rüzgar direncini de %8 oranında azaltmış. Yani bu yeni tasarım, eskisinden bir miktar daha verimli de olmuş. Araçta en dikkat çekici yeniliklerden birisi de şüphesiz arka kısmıdır diyebiliriz.
Bu da hatchback versiyonun eskisine göre 86 mm daha uzun, 16 mm daha dar ve 3 mm daha alçak olduğu anlamına geliyor. Buna ek olarak aracın aks mesafesi de 50 mm artırılmış ve 2.686 mm boyutuna gelmiş.
Station wagon Leon, yani Leon ST'nin açıklanan boyutları ise 4.642 mm uzunluk, 1.800 mm genişlik ve 1.448 mm yükseklik şeklinde.
Bu değerlere baktığımızda da Leon ST'nin 93 mm uzadığı, 16 mm daraldığı ve 3 mm kısaldığını anlaşılıyor. Leon ST'nin aks mesafesi de Leon hatchback ile aynı olan 2.686 mm değerinde.
Yeni Leon'daki diğer özelliklere baktığımızda full-LED'li ön ve arka farların opsiyonel olarak alınabileceğini öğreniyoruz.
Bu farlar bünyelerinde dinamik sinyalleri de içeriyorlar. Aracın iç mekanında da ambiyans aydınlatması amacıyla LED'ler kullanılmış.
Yeni Leon, SEAT'ın şu anki "bağlanabilirlik" özelliği en fazla olan aracı da oluyor. Çünkü yeni Leon, 10.25 inç'lik bir dijital gösterge paneli ile 10 inç'lik bir multimedya ekranına sahip olarak geliyor.
İç mekanı tamamen yenilenen Leon, kardeşleri Golf ve Octavia'nın yeni nesillerindekine benzer bir konsol tasarımına sahip olmuş.
Hatta yeni Audi A3'ün de bu araçlarla hemen hemen aynı bir konsol tasarımına sahip olacağını şimdiden biliyoruz.
Büyüyen ekranlar, küçülen otomatik vites topuzu gibi kısımlar sayesinde iç mekanın daha etkileyici ve daha teknolojik göründüğü şüphesiz.
Yeni Leon'un motor seçenekleri ise VW Grubu'nda sık kullanılan yeni nesil motorlardan oluşacak. Bunlar arasında 90 ve 110 beygir güç seçenekleri bulunan 3 silindirli 1.0 TSI ünite, 130 ve 150 beygir güç seçenekleri bulunan 1.5 TSI ünite ve 190 beygir güç sunan 2.0 TSI ünite yer alıyor. 2.0 TSI ünitedeki tek şanzıman seçeneğinin çift kavramalı otomatik şanzıman olduğu belirtiliyor.
Hafif hibrit motorlar ise bildiğiniz üzere ufak bir elektrik motorundan destek alarak hem yakıt ekonomisi hem de performans anlamında daha çok şey vaad ediyorlar.
Tabii 110 beygirlik 1.0 TSI ve 150 beygirlik 1.5 TSI motorlar eğer hafif hibrit opsiyonuyla alınacak olurlarsa, tek şanzıman seçenekleri çift kavramalı otomatik DSG şanzıman oluyor.
Yeni Leon'un motor seçeneklerinin dizel tarafında ise 115 ve 150 beygir güç seçenekleri bulunan 2.0 TDI ünite yer alıyor.