İlk katlanır kumaş tavanlı 911 modelini 1981 yılında Frankfurt Otomobil Fuarı'nda prototip olarak tanıttıktan sonra 1982 yılında üretimini başlatan Porsche, 911 Cabriolet geleneğini yeni nesilde de sürdürüyor. Bombeli arka tasarımını koruyan yeni Porsche 911 Cabriolet, 50 km/s hıza kadar hareket halindeyken de tavanın katlanma işlemini gerçekleştirebiliyor. Yeni hidrolik sistem sayesinde tavanın katlanma işlevi yaklaşık 12 saniye sürüyor. 450 HP gücündeki 3,0 lt'lik 6 silindirli boxer motorun görev yaptığı Carrera S versiyonunda arkadan itişli, yine aynı motorun kullanıldığı Carrera 4S versiyonundaysa dört tekerlekten çekişli olarak üretilen 911 Cabriolet'nin 0-100 km/s hızlanması versiyonuna göre 3,6 saniye ile 3,9 saniye arasında değişiyor. PASM (Porsche Active Suspension Management-Porsche Aktif Süspansiyon Yönetimi) spor şasinin ilk kez sunulduğu 911 Cabriolet nesli olan yeni modelde iz açıklıkları arttırılarak sürüş kalitesinin arttırılması hedeflenmiş. Yeni dijital gösterge tablosunun ortasında Porsche geleneklerine uygun olarak analog bir devir saati yer alırken kokpitin temel yerleşiminde ilk 911'in felsefesi benimsenmiş. Dünyada bir ilk olan ve standart olarak sunulan Wet Mode özelliği, yol yüzeyinde ıslaklık fark ettiği zaman elektronik sürüş yardımcılarının ön ayarlarını buna göre gerçekleştirip sürücüyü uyarıyor.