Lansman ile birlikte 8 ileri, çift kavramalı otomatik şanzımana da kavuşan B-Serisi, eskiye oranla çok daha spor bir görünüme ve sürüş karakterine sahip. Yeni B-Serisi için "Hiç olmadığı kadar kullanışlı ve şık" diyor Mercedes satış direktörü Britta Seeger.
Selefinde 0.25 olan sürüklenme katsayısını 0.24'e çeken MPV, daha alçak tavan çizgisinin getirdiği küçük yüzey sayesinde daha aerodinamik bir yapıya kavuşmuş. Buna karşın sürücünün A-Serisi'ne oranla 9 cm yukarıda oturması ve ince tasarımlı sütunlar sayesinde çok daha iyi görüş açılar yakalanmış.
Dış tasarımda olduğu gibi kabinde de A-Serisi'yle benzerlikler mevcut. Standart olarak iki tane 7" boyutlu ekrandan oluşan yekpare gösterge paneli ile satın alınabilen B-Serisi, nispeten yere yakın hatchback türevdeki gibi 7.0+10.25 veya 10.25+10.25 inç ekran konfigürasyonlarıyla da tercih edilebilecek. Opsiyonel olarak head-up display sunan B-Serisi'nde premium havanın yakalanması adına kokpit 64 farklı renge ayarlanabilen ambiyans aydınlatmasıyla donatılmış.
Ön koltuklar havalandırma ve masaj fonksiyonu ile segmente yenilik getirirken 14 cm kaydırılabilen arka koltuklar, bagaj hacminin 455 ile 705 litre arasında değişmesine imkân veriyor. 40:20:40 oranında katlanabilen arka koltuk sırtlıkları yatırıldığında ise bu hacim 1540 litreye ulaşıyor.
Opsiyonel donanım listesinde elektrikli ve tampon altı sensörlere ayak uzatılarak açılabilen bagaj kapağı, LED veya multi-beam LED adaptif ön farlar gibi özellikler taşıyan B-Serisi'nde en güncel sürüş güvenlik sistemlerine yer verilmiş. Bunlardan en önemlisi ise şüphesiz kavşak ve bağlantı yolları gibi noktalarda hızı ayarlayabilen Mesafe Ayarlı Hız Sabitleyici.