BMW, yeni i8'in lityum iyon pili konusunda iddialı. Yapılan açıklamaya göre bu pil yüksek performans sağlıyor. Ayrıca yüksek gerilim ünitesi otomobilin alt gövdesinde yer alıyor. Hücre kapasitesi ise 20 ile 34 Ah. Bunların hepsi elektrikli motorun kapasitesini daha da yüksek şekilde kullanılmasını sağlıyor. Hücre konfigürasyonu, saf elektrik gücüyle hızlı sprintler üreten 105 kW / 143 hp'ye kadar pik çıkışında 9 kW / 12 hp artışa izin veriyor. BMW i8'in elektrikli menzili de arttırılmış durumda. Yeni BMW i8 Roadster, NEDC test döngüsünde sıfır yerel emisyon ve 53 kilometreye kadar (33 mil) kadar, 55 kilometreye (34 mil) kadar yeni BMW i8 Coupe'yi kapsıyor. BMW i8'in yanma motoru, yeni Coupe ve Roadster için optimizasyona uğradı. Direkt püskürtme ve VALVETRONIC değişken valf zamanlamasına sahip turboşarjlı üç silindirli ünite, 1,5 litrelik yerden 170 kW / 231 hp maksimum çıkış sağlıyor. BMW i8 ayrıca 320 Nm (236 lb-ft) pik torku çıkartıyor. Elektrik motoru ve motorun ortaklaşa hareket ettiği sistem çıkışı yeni BMW i8 Coupe ve yeni BMW i8 Roadster için 275 kW / 374 hp'ye yükseltildi. Yeni BMW i8 Coupe 0'dan 100 km'ye 4.4 saniyede çıkıyor. Bu süre yeni BMW i8 Roadster içinse 4.6 saniye. Her iki model, 250 km elektronik olarak sınırlı bir üst hıza sahip. DİĞER FOTO GALERİLERİMİZ İÇİN TIKLAYIN...