Yeniden elden geçirilen üç silindirli 1,5 lt'lik turbo destekli EcoBoost benzinli motor, 200 HP güç ve 290 Nm maksimum tork üretebiliyor. Bu güç ile Fiesta ST, 0'dan 100 km/s hıza 6,7 saniyede ulaşıyor. Bu değer, önceki nesile göre 0,2 saniye daha gelişmiş olduğu anlamına geliyor. Yeni Fiesta ST; Normal, Sport ve Track olmak üzere üç farklı sürüş modu sunuyor. Bu modlar motor, direksiyon ve çekiş kontrol sistemleri üzerinde, otomobilin normal sürüş ile pist sürüşü arasında karakterini değiştirmesine yardımcı oluyor. Modelde, Ford'un ilk kez uygulayacağı silindir devre dışı bırakma sistemi de bulunuyor. Bu sistemde üç silindirden birisi fazla güce ihtiyaç olmadığı zamanlarda otomatik olarak devre dışı bırakılıyor. Silindirin devre dışı olma veya tekrar devreye girme süresi 14 milisaniye. Yani bu değer, bir insanın gözünü açıp kapatma süresinden yaklaşık 20 kat daha hızlı demek. Bu sistemde tek silindirin devre dışı kalması sayesinde, yakıt tüketimi düşerken CO2 emisyon değeri de 114 g/km değerine geriliyor. Yeni Fiesta ST, rakipleri olan Renault Clio RS, Opel Corsa OPC ve Volkswagen Polo GTI'da bulunmayan kontrol edilebilir çekiş kontrol sistemi olan ESC ile fark yaratıyor. Sürücü kullanımda ESC sistemini; tamamen korumalı mod, sınırlı korumalı kaygan mod ve tamamen korumasız mod seçenekleri arasından tercih yapabiliyor. Fiesta ST'nın yeniden tasarlanan spor dış tasarım detaylarında; yeni örgü şeklinde ön ızgara, yeni ön ve arka tampon, bagaj üstüne yerleştirilmiş spoyler ve yeni tasarım 18 inçlik alüminyum alaşımlı jantlar göze çarpıyor.